Facebook lansează Instagram Threads, o nouă aplicaţie de mesagerie dedicată prietenilor apropiaţi

Facebook a lansat o nouă aplicaţie Instagram numită Threads. Aceasta este dedicată comunicării exclusiv cu prietenii apropiaţi de pe Instagram şi integrează anumite funcţii care ar putea avea succes între utilizatorii mai tineri, precum cea care setează automat statusul profilului în funcţie de diverşi factori. Cel mai important este faptul că mesajele de la necunoscuţi nu ajung în Threads, mesajele nesolicitate devenind o problemă pentru sistemul de mesagerie din aplicaţia Instagram.

Threads pare să fie o nouă încercare a Facebook de a realiza o alternativă la software-ul de mesagerie oferit de Snapchat. Pe Threads, utilizatorii au la dispoziţie exclusiv lista de „Prieteni Apropiaţi” din Instagram, care în general sunt cei cu care comunici cel mai des. Din acest motiv, Threads permite setarea statusului de profil automat, aplicaţia putând seta lângă numele tău mesaje precum „acasă”, „pe drum”, „în mişcare”, „la plajă”, „la aeroport” şi alte astfel de mesaje.

Informaţiile pentru funcţia Auto Status sunt colectate folosind senzorii telefonului precum accelerometru, coordonatele GPS sau chiar nivelul de încărcare al bateriei. Totuşi, aplicaţia nu divulgă coordonatele GPS către prieteni, oferind mai degrabă o descriere generală a locului în care te afli decât locul exact, dezvăluind astfel o idee despre disponibilitate pentru chat într-un moment-dat.

Desigur, fiind vorba despre o aplicaţie strâns legată de Instagram, funcţiile de cameră sunt însă în prim-plan. Aplicaţia porneşte direct în interfaţa de cameră, iar după realizarea fotografiei există butoane rapide pentru a o trimite direct în inbox-urile prietenilor din listă, putând selecta cine primeşte şi cine nu. Interfaţa de cameră nu include însă filtre şi măşti cu realitate augmentată. Interfaţa de mesagerie este însă similară cu cea din Instagram Direct, aici putând fi trimise fotografii, mesaje text, gif-uri, link-uri şi alte tipuri de conţinut.

Interesant este însă faptul că Facebook nu încearcă momentan să facă şi bani cu această aplicaţie. Nu există planuri pentru monetizarea Threads, însă asemeni Stories sau Facebook Messenger, nu ar fi ieşit din comun să vedem apariţia reclamelor într-o formă sau alta în cazul în care noua aplicaţie se dovedeşte a fi foarte populară.