Facebook şi Twitter blochează propaganda Chinei împotriva protestelor din Hong Kong

20.08.2019
Facebook şi Twitter blochează propaganda Chinei împotriva protestelor din Hong Kong

Reţelele de socializare încearcă de mai mulţi ani deja să combată ştirile false şi campaniile de promovare ale lor, finanţate de diverse grupuri de interese care au legături cu diverse state. Aceste tipuri de conturi au reuşit în trecut să influenţeze rezultatele alegerilor din mai multe ţări, iar acum s-a încercat manipularea informaţiilor despre protestele din Hong Kong care continuă de mai bine de două luni. Atât Twitter, cât şi Facebook au început să şteargă conturi, pagini şi grupuri care împart informaţii false.

Twitter a luat o poziţie mai fermă şi a declarat că va bloca accesul la funcţionalitatea de reclame pentru toate conturile de pe platformă asociate cu statele. Au fost depistate sute de conturi care aveau legături cu statul Chinez, care încercau să promoveze articole fake news sau cu informaţii grav alterate, în încercarea de a răspândi informaţii false despre protestele din Hong Kong, care puneau protestatarii, care au fost în mare parte paşnici, într-o poziţie din care reieşea că sunt violenţi şi erau numiţi „terorişti” şi chiar „gândaci de bucătărie”.

Aceste reclame erau în mare parte publicate de către o publicaţie de stat din China numită Xinhua. Astfel, noul regulament Twitter interzice reclamele pentru publicaţiile care nu sunt independente. Totuşi, publicaţii precum Associated Press, BBC, Public Broadcasting Service şi NPR (National Public Radio din USA), vor păstra accesul la reclame pe platformă.

Facebook pe de altă parte a mers un pas mai departe. Compania a şters şapte pagini care răspândeau fake news despre protestele din Hong Kong prin reclame, alte cinci conturi care le ajutau să dea informaţia mai departe şi două grupuri în care erau câteva mii de persoane.

Această încercare de fake news ţintea în special publicul din alte ţări, întrucât Facebook şi Twitter nu sunt disponibile în China, deci aceste reclame şi articole nu aveau cum să influenţeze opinia publică de pe teritoriul ţării. 

 

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult