Un război care ne place: ofertă RCS&RDS pentru clienţii UPC

Când doi se bat, al treilea câştigă, spune un proverb pe cât de vechi pe atât de adevărat. Al treilea în acest caz este utilizatorul, cel care va avea numai de câştigat de pe urma concurenţei acerbe dintre cei doi mari furnizori de servicii TV şi date, RCS&RDS şi UPC.

Criza are şi aspecte pozitive. Marii furnizori de televiziune şi Internet, cei care până nu demult ne tratau cu servicii de suport aproape inexistente şi preţuri majorate la orice oră şi fără vreun motiv anume, se bat acum pe clienţi de parcă s-ar apropia sfârşitul lumii.

RCS&RDS sunt cei care au declanşat atacul la baionetă. Aceştia au o ofertă specială care vizează exact clienţii UPC, ofertă prin care aceştia sunt încurajaţi să nu îşi prelungească contractul actual şi să treacă cât mai repede la RCS&RDS.

Cum sună oferta

Clienţii actuali ai UPC pot profita de oferta actuală venită din partea RCS&RDS pentru a beneficia gratuit timp de 10 luni de serviciile acestora din urmă.

Pur şi simplu, clientul UPC se duce cu contractual actual la cel mai apropiat sediu RCS&RDS. Va primi din partea acestora 68 de posturi TV şi telefonie fixă gratuite pe perioadă contractului cu UPC, plus încă trei luni.

RCS&RDS

Cui se adreseză oferta

Nu este o ofertă la nivel naţional, dar este disponibilă în zeci de oraşe. Printre acestea se numără şi capitala.

De asemenea, oferta este valabilă doar abonaţilor UPC cărora le expiră contractul cel târziu la 31 decembrie 2010. Nu ar fi însă nicio surpriză dacă această strategie se va prelungi şi anul viitor.

Se pare că oferta nu a fost dictată oficial de la centru, ci mai mult sugerată anumitor centre locale. Deşi există fluturaşi şi agenţi de vânzări care o promovează, oficialii RCS&RDS susţin că nu au o asemenea ofertă, dar nu neagă că ea nu există în plan local.

Ce face concurenţa

Cei de la UPC încă nu s-au decis dacă vor ataca pe cale legală practica RCS&RDS. Până atunci însă, tarifele UPC au ajuns, în unele zone, la un minim istoric de 15 RON (fără TVA).

Pe de altă parte, nici al treilea mare furnizor de televiziune, Romtelecom, nu va sta cu mâinile în sân. Target-ul care le-a fost impus de Deutsche Telekom este de a ajunge numărul unu în trei ani. Nu îşi vor atinge target-ul fără oferte agresive, precum cea de la RCS&RDS.

La ora actuală clasamentul arată aşa:

  • RCS&RDS 2,7 milioane clienţi
  • UPC 1,2 milioane
  • Romtelecom se apropie de un milion

RCS&RDS

Din tot acest război, noi, utilizatorii, nu avem decât de câştigat. Deocamdată, concurenţa dintre cele trei companii se duce mai mult la nivel de tarife. Încă aşteptăm că vedem că şi calitatea serviciilor creşte, datorită concurenţei acerbe. Ceea ce întârzie să se întâmple la noi în ţară.

Războiul RCS&RDS - UPC - Romtelecom va fi şi mai dur în anii ce urmează. Pe măsură ce tot mai multe posturi TV vor emite gratuit în format digital, va scădea şi nevoia de a te abona la un furnizor de televiziune. Aceasta este una dintre cele mai mari temeri a furnizorilor.