Vânzările de tablete au înregistrat o creștere în cel de-al doilea trimestru al anului 2025 la nivel mondial. Astfel, numărul de unități livrate a ajuns la 38,3 milioane de unități, în creștere cu 13,1% față de același interval al anului 2024.
Apple și-a păstrat prima poziție, însă a înregistrat o scădere de 3,5% a cotei de piață, în timp ce Amazon a avut cea mai mare creștere, respectiv cu 5%.
Pe primul loc se află Apple. Gigantul tehnologic cu sediul în Cupertino a livrat 12,7 milioane de iPad, ceea ce i-a adus o cotă de piață de 33%. Deși la nivelul numărului de tablete vândute a avut o creștere de 0,3 milioane de unități, Apple a pierdut 3,5% din cota de piață.
Pe poziția a doua în clasamentul vânzărilor de tablete din trimestrul doi al acestui an este Samsung, cu 7,2 milioane de tablete vândute și o cotă de piață de 18,7%. Comparativ cu același trimestru din 2024, Samsung, ca și Apple, a crescut la vânzări, la 7,2 milioane de tablete (de la 6,9 milioane), însă cota de piață a coborât la 18,7%, de la 20,3%.
Lenovo a fost pe poziția a treia în perioada menționată, unde a livrat 3,1 milioane de unități (față de 2,5 milioane în T2 2024, +25%). Și cota de piață a crescut, de la 7,4%, la 8,2%.
Cea mai mare majorare a vânzărilor a fost înregistrată de Amazon.com (+205%). Compania americană a livrat 3,1 milioane de unități, față de un milion în al doilea trimestru al anului 2024. Cota de piață a crescut cu 5%, la 8%.
O evoluția bună a avut-o și Xiaomi, cu un plus de 42% a tabletelor livrate. Astfel, volumul de tablete distribuit de companie a ajuns la 2,8 milioane de unități. Și cota de piață s-a majorat, de la 5,9%, la 7,4% în T2 2025.
Și livrările celorlalți producători de tablete au crescut cu 3,6%, la 9,4 milioane de unități, cu 0,3 milioane de unități mai multe decât în T2 2024. Însă cota de piață a coborât cu 2,2%, la 24,6%.