Google pregătește, cu Android 17, un set de îmbunătățiri avansate pentru gameri. Compania se concentrează pe actualizări la nivel de sistem pentru suportul controlerelor de joc și experiența generală de joc.
Pe baza primelor rezultate din cea mai nouă versiune Android Canary, aceasta va avea remaparea nativă a butoanelor gamepad-ului și un gamepad virtual complet funcțional, capabilități care ar putea ridica semnificativ ștacheta jocului pe dispozitive.
Acestea fac parte din concentrarea tot mai mare a Google asupra jocurilor în cloud și utilizarea tot mai mare a diferiților factori de formă pentru dispozitive.
Android 17 aduce îmbunătățiri fundamentale ecosistemului controlerelor de joc. Versiunile anterioare de Android se bazau pe profiluri de butoane prestabilite, cel mai frecvent optimizate pentru controlerele Xbox.
Cu toate acestea, mulți jucători preferă machete personalizate fie din cauza nevoilor de accesibilitate, fie a confortului ergonomic sau memoriei multi-platformă. Cu Android 17, Google va suporta nativ remaparea butoanelor în sistem, reducând astfel dependența de setările specifice jocului sau de instrumentele terțe.
O nouă permisiune de sistem apare în framework, android.permission.CONTROLLER_REMAPPING, care este controlată de indicatorul de funcționalitate com.android.hardware.input.controller_remapping. Este disponibilă numai pentru aplicațiile la nivel de sistem semnate cu cheia platformei. Aceasta asigură o remapare consistentă și stabilă fără a utiliza instrumente externe sau soluții alternative bazate pe ADB.
Google a adăugat o pagină de gestionare a gamepad-ului, încă inactivă, în aplicația Settings. Este de așteptat ca ecranul să afișeze controlere conectate prin funcția de asociere a controlerelor, împreună cu opțiuni de gestionare, cum ar fi remaparea butoanelor și setările de configurare.
Această structură centralizată îmbunătățește ușurința în utilizare și va permite jucătorilor să modifice fiecare controler din setările de sistem, indiferent de producător sau de metoda de conectare.
Una dintre principalele noi capabilități din Android 17 este controlerul de joc virtual care funcționează într-un mod similar cu cadrul existent al camerei virtuale.
Controlerul virtual este capabil să înregistreze identificatori hardware, astfel încât jocurile să îl vadă ca pe un controler fizic real. Acest lucru permite o personalizare profundă a intrărilor, care nu a fost posibilă până acum.
Caracteristicile cheie acceptate de controlerul virtual includ:
Acest sistem poate injecta intrări remapate sau simulate direct în canalul de intrare.
Funcția este, de asemenea, concepută pentru a mapa comenzile tactile la intrările butoanelor fizice, ceea ce este deosebit de important pentru titlurile mobile care nu acceptă nativ gamepad-uri. Același tip de tehnologie de mapare există deja pe ChromeOS și Google Play Games pentru PC.
Până la lansarea Android 17 încă mai sunt cel puțin șase luni, dar îmbunătățirile orientate spre gaming vor modela, probabil, următoarea generație de jocuri mobile.
Remaparea butoanelor la nivel de sistem, maparea touch-to-button și un controller virtual vor contribui la îmbunătățirea experienței utilizatorului pe smartphone-urile și tabletele tradiționale și pe viitoarele PC-uri bazate pe Android.
Dispozitivele viitoare vor beneficia de suport îmbunătățit pentru controler, în special în serviciile de cloud gaming și mediile de emulare.