După un armistiţiu scurt, războiul dintre Apple şi Microsoft a reînceput la lansarea iPhone SE

În septembrie anul trecut, un executiv Microsoft, Kirk Koenigsbauer, făcea istorie după ce urca pe scena unui eveniment Apple pentru a prezenta un produs Microsoft - suita Office adaptată pentru iPad. Se anunţa un „pax romana” între doi dintre cei mai mari rivali din industria tehnologică. 

Pacea dintre cele două companii nu a ţinut, însă, mult. La lansarea iPhone SE, Phil Schiller, vicepreşedintele Apple responsabil cu marketingul, a „deschis focul” împotriva Microsoft.

Citeşte şi: iPhone SE: Go4it a transmis, în format LIVE TEXT, lansarea noului smartphone Apple cu ecran de 4 inci

„Poate nu ştiţi, dar majoritatea utilizatorilor de iPad Pro vin de pe un PC cu Windows”, a declarat el. Apoi a adăugat că 600 milioane de PC-uri sunt în uz de mai mult de cinci ani, ceea ce „este trist”.

Iar atacul nu s-a oprit aici. Schiller a comparat puterea de procesare a noii tablete iPad Pro cu ecran de 9,7 inci cu cea a popularei console video Xbox One de la Microsoft.

Probabil atitudinea Apple este determinată de faptul că iPad Pro nu a fost un succes de piaţă, în timp ce produsul similar de la Microsoft, Surface, a reuşit să atragă foarte mulţi utilizatori.

Şi Microsoft a înţepat recent Apple la lansarea noului laptop Surface Book, despre care a spus că este un competitor direct şi o alternativă pentru MacBook Pro. Totuşi, sub conducerea lui Satya Nadella, Microsoft a îngropat securea războiului cu multe companii cu care avea o rivalitate istorică. Exemple sunt Sony, Salesforce sau VMware.

Faptul că rivalitatea dintre Microsoft şi Apple nu încetează nu este un lucru bun pentru consumatori şi clienţi, deoarece acesta va însemna că mai puţine servicii vor fi cros-platformă şi că fiecare dintre cele două companii va încerca în continuare să-şi ţină utilizatorii prizonieri în propriul ecosistem.