Huawei crede că poate deveni liderul pieţei de smartphone-uri în cinci ani. „Acum patru ani nimeni nu ştia cine suntem, nici măcar în China”

22.02.2016
Huawei crede că poate deveni liderul pieţei de smartphone-uri în cinci ani. „Acum patru ani nimeni nu ştia cine suntem, nici măcar în China”

Huawei, numărul trei mondial pe piaţa de smartphone-uri, crede că poate ajunge pe prima poziţie în următorii cinci ani. Richard Yu, liderul diviziei mobile din cadrul companiei, crede că Huawei poate depăşi Apple peste doi-trei ani, urmând ca apoi să detroneze Samsung. „Poate că nu sunt modest. Dar acum patru ani nimeni nu ştia cine suntem, nici măcar în China”, a declarat el. Aceasta nu este prima companie chineză care îşi propune un obiectiv atât de ambiţios. Xiaomi anunţa acelaşi lucru în urmă cu câţiva ani, dar între timp popularitatea dispozitivelor sale a scăzut. 

Huawei a livrat anul trecut aproximativ 103 milioane de smartphone-uri, potrivit firmei de cercetare a pieţei Gartner, fiind primul brand din China care reuşeşte să treacă de pragul de 100 milioane de telefoane inteligente livrate în 12 luni. De asemenea, Huawei a fost producătorul de smartphone-uri care a înregistrat în 2015 cea mai mare creştere, de 53%.

Apple, compania care ocupă locul doi pe piaţa globală de smartphone-uri, a livrat anul trecut peste 220,8 milioane de smartphone-uri, iar liderul Samsung peste 320 milioane de unităţi.

Pentru a-şi atinge obiectivul, Huawei trebuie să înregistreze o performanţă mai bună pe piaţa din SUA, a doua ca mărime din lume. În acest moment, compania vinde în Statele Unite doar online şi are o cotă de piaţă insignifiantă. „Am ajuns târziu pe piaţa din SUA, dar vom avea success în viitor”, a mai spus Yu. El a adăugat că speră ca în acest an dispozitivele companiei să intre în oferta cel puţin unui operator mobil american important.

De asemenea, Yu crede că Huawei trebuie să mai lucreze la construirea unui brand: „Produsele noastre sunt foarte bune, dar multe persoane nu ştiu de existent lor”.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult