Review Aqirys Alnair – Noise cancelling la un preț accesibil

14.01.2024
Review Aqirys Alnair - Noise cancelling la un preț accesibil

Orice gamer care se respectă știe că, pentru a avea o experiență de joc completă, o pereche de căști nu poate să lipsească din setup-ul personal. Sunetul de calitate ajută la senzația de imersiunea în joc, astfel că o pereche de căști trebuie să ofere atât sunet de bună calitate, dar și să fie ergonomică, pentru a nu crea vreun disconfort în timpul sesiunilor de gaming.

Cu toate că este un brand destul de tânăr în industria perifericelor de gaming, Aqirys are o gamă complexă de produse, de la tastaturi și modele de mouse, la carcase pentru PC. De asemenea, brandul românesc are și o gamă de câști de gaming și a ajuns să fie o alegere populară printre jucătorii ce caută performanțe bune la un preț accesibil.

Aqirys are un nou vârf de gamă, iar acela este reprezentat de headset-ul Alnair

Alnair este vârful de gamă în materie de căști de la Aqirys, oferind un design diferit, comparativ cu restul produselor, dar și funcții pe care nu le vom întâlni pe acelea. Designul îmi aduce aminte de unele modele de la Logitech, dar nu este un lucru rău deloc.

Headset-ul are un aspect premium, fiind realizat din materiale solide, plăcute la atingere, iar banda din aluminiu îi va conferi durabilitate sporită în timp. Driverele de 40 mm folosesc cupe finisate cu piele ecologică, fiind foarte confortabile chiar și în timpul sesiunilor mai lungi de gaming, însă mi-ar fi plăcut ca partea de sus să aibă puțin mai mult burete. La 300 de grame, atât cât cântăresc căștile, o amortizare suplimentară ar fi fost bine primită.

Avem de-a face cu un set de căști wireless, care pot fi conectate, în principiu, la orice dispozitiv. Dispun de conectivitate Bluetooth, dar și prin intermediul unui dongle inclus în pachet. Dacă le folosiți doar pentru muzică, conectarea prin Bluetooth este suficientă, dar dacă doriți să jucați ceva, în special jocuri de tip shooter, recomand să folosiți conexiunea prin dongle la 2,4 GHz pentru a elimina orice delay.

Mai există posibilitatea de a le conecta cu cablul jack de 3,5 mm inclus în pachet, dar trebuie să rețineți că astfel pierdeți funcționalitatea luminilor RGB sau funcția de noise cancelling.

Accesorii cât cuprinde pentru o versatilitate de apreciat

Am fost plăcut surprins să văd că în cutie există o suită întreagă de accesorii. În primul rând, căștile au microfon detașabil, omnidirecțional, cu un pop-filter inclus. Funcționează bine, având și certificare TeamSpeak. Alături de acesta regăsim un dongle USB-C, dar și un cablu adaptor de la USB-C la USB-A pentru PC. Aqirys include și un cablu jack cu comenzi, dar și un splitter pentru PC, ceea ce face din acest headset unul extrem de versatil. Nu în cele din urmă, săculețul de transport și un set de urechi de pisică vor încânta pe cei mai pasionați de fashion dintre noi.

Un alt lucru pe care l-am apreciat este faptul că se încarcă cu cablu USB-C și pot fi folosite în timpul încărcării. Producătorul spune că bateria de 800 mAh ar trebui să reziste maximum 50 de ore, dar asta doar dacă oprești iluminarea RGB și funcția de noise cancelling și le folosești la un volum moderat. Altfel, eu am extras din ele aproximativ 20 de ore, fără să abuzez de luminile RBG.

Căștile Aqirys Alnair aduc o experiență audio de calitate pe orice dispozitiv

Pe lângă nivelul înalt de versatilitate, căștile oferă și un sunet bun pentru gaming. Menționez că nu este nevoie de instalare de drivere sau de software suplimentar. Aqirys Alnair oferă o experiență simplă, plug and play.

De asemenea, menționez că nu se adresează audiofililor ce vor să asculte muzică la o calitate perfectă, dar nici nu mi s-a părut că mi-au afectat experiența atunci când am vrut să ascult o anumită melodie. Pot fi folosite fără probleme pentru a asculta melodiile preferate, dar nu oferă sunetul „corect” pe care un headset creat special pentru acest lucru îl va oferi utilizatorului.

Când vine vorba de jocuri, sunetul este plin, corect redat, ceea ce contribuie foarte mult la capitolul imersiune. Din experiența mea, căștile oferă un sunet balansat, fără a pune accent pe anumite frecvențe. Căștile de gaming sunt create pentru a crea o experiență cât mai bună în jocuri de tip shooter, în special. În titluri precum Counter Strike 2 sau DOOM Eternal se achită cu brio de sarcini și mi s-a părut că este ușor de identificat direcția din care sunetele vin. Vocile, muzica, exploziile, sunetele armelor, toate se aud foarte clar și puternic la nivel înalt.

Eu nu am putut să le folosesc la nivel maxim pentru că sunetul era prea puternic, astfel că am lăsat volumul din Windows la 100%, putând fi controlat individual de cel al căștilor, și am reglat nivelul sunetului cu ajutorului rotiței de pe acestea. Recomand setarea la volum maxim din PC și controlat apoi din căști pentru performanță și confort.

La factorul confort contribuie și funcția de active noise cancelling, care are 3 trepte: ON, OFF și Transparent. Cu funcția ANC oprită, căștile izolează bine sunetele din exterior, iar dacă vreți o doză și mai mare de imersiune, cu funcția activată aproape că orice sunet de fundal dispare. Am folosit-o cel mai mult în simulatoare auto, precum Assetto Corsa sau Automobilista 2, acolo unde mi s-a părut că amplificat experiența auditivă.

În cele din urmă, modul Transparent este foarte util dacă asculți muzică pe stradă, spre exemplu, și vrei să auzi mai bine sunetele din jur, eventual când te afli pe o stradă aglomerată.

Căștile Aqirys Alnair sunt un alt produs corect din punct de vedere calitate preț, oferind un pachet complet pentru un headset wireless. Nu doar că sunetul este de calitate, dar construcția solidă și versatilitatea face din acești căști o opțiune demnă de luat în seamă. De asemenea, multitudinea de accesorii incluse în pachet și funcția de active noise cancelling sunt atuuri pentru gama de preț în care Aqirys Alnair sunt vândute.

Autonomia este suficientă, plus că pot fi folosite și în timp ce se încarcă, astfel că frica de a rămâne fără baterie scade simțitor. Aș recomanda aceste căști persoanelor care vor un headset wireless compatibil cu cât mai multe dispozitive, dat fiind faptul că pot fi conectate la PC, console sau dispozitive mobile. Cât despre preț, Aqirys Alnair se vinde pe piața din România pentru suma de circa 550 de lei, indiferent dacă vorbim de varianta albă sau de cea neagră.

VIDEO

Ionuț Vîlciu
Curios din fire, fascinat de tehnologie, jocuri, gadgeturi și pasionat de lumea auto, Ionuț și-a început cariera în jurnalism alături de echipa WASD.ro. De acolo a urmat o incursiune în presa automobilistică, alături de ProMotor. Când nu scrie despre mașini, redactează articole despre ... citește mai mult