Sony WH-1000XM2, căşti wireless premium cu funcţie noise-canceling [REVIEW]

22.11.2017
Experienţa în utilizare, Concluzie

Experienţa în utilizare

Prevăzute cu suporţi din burete cu memorie, căştile sunt foarte confortabil de purtat pe perioade mari de timp, riscul ca acestea să cadă în timpul mersului sau la mişcări bruşte fiind minim.

Mulţumită funcţiei noise canceling, căştile oferă antifonare excelentă, reducând semnificativ zgomotele ambiante. Totuşi construcţia bine izolată poate favoriza transpiraţia urechilor atunci când temperatura ambiantă este la un nivel ridicat.

Echipate cu difuzoare de calitate premium, incinte acustice bine calibrate şi procesor audio cu pretenţii Hi-Fi, căştile Sony WH-1000XM2 sunt în măsură să mulţumească până şi cei mai exigenţi utilizatori. Nivelul de detaliu redat la gama superioară de frecvenţe este impresionant. Bass-ul este convingător şi puternic, dar fără a domina restul instrumentelor. Este de apreciat şi volumul sonor ridicat, ce poate fi atins fără distorsiuni sesizabile.

Opţional, redarea audio poate fi personalizată suplimentar folosind aplicaţia Sony Headphones Connect, disponibilă pentru Android şi iOS. Profitând de conexiunea Bluetooth cu telefonul mobil, aplicaţia poate „optimiza” funcţia noise-canceling în funcţie de activitatea desfăşurată: mers cu maşina, pe stradă, cu bicicleta, sau repaus. Mai mult, este posibilă setarea intensităţii filtrului de anulare a zgomotului şi nivelul de zgomot ambiant pe care dorim să îl auzim.

Implementat la nivel de hardware, procesorul Digital Sound Enhancement Engine HX (DSEE HX) promite îmbunătăţirea fidelităţii audio pentru melodiile în format digital encodate la un bitrate scăzut, restaurând paleta de frecvenţe atenuată de compresia slabă. Impactul asupra experienţei audio este în general pozitiv, însă cei care doresc să asculte la calitatea originală pot dezactiva această funcţie din aplicaţia pentru smartphone.

Printre funcţiile disponibile în aplicaţia pentru mobil se mai numără şi modul surround, alături de un egalizator grafic pentru ajustarea tonalităţii sunetului.

Cu preţ de aproximativ 350 euro în magazinele europene, căştile Sony WH-1000XM2 sunt, din păcate, un produs exclusivist ale cărui avantaje vor fi apreciate pe deplin doar de cei mai pretenţioşi audiofili, dispuşi să suporte costul piperat. Avem, însă, parte de o experienţă audio impresionantă şi tot confortul de care ai nevoie în deplasările zilnice, tehnologia noise canceling completând doar arsenalul unui produs foarte reuşit.

Performanţe audio excelente
Foarte bine construite
Funcţie Noise Canceling