Aplicația Artifact rescrie titlurile știrilor de tip „clickbait” cu ChatGPT 4

04.06.2023
Aplicația Artifact rescrie titlurile știrilor de tip

Artifact, aplicația de știri cu o componentă socială de la fondatorii Instagram, a anunțat că va integra o nouă funcție care ar putea fi foarte utilă pentru mulți utilizatori. Aceasta a început deja să permită utilizatorilor să raporteze titlurile de tip „clickbait”, iar atunci când destule astfel de raportări apar, aplicația va folosi un model lingvistic precum ChatGPT pentru a rescrie titlul într-o manieră care să explice mai bine despre ce este vorba în articol, pe baza conținutului.

Aplicația Artifact permite rescrierea titlurilor clickbait cu AI

Reprezentanții Artifact au confirmat deja că funcția este prezentă în aplicație și că folosesc cea mai recentă versiune a modelului lingvistic ChatGPT, versiunea 4 de la OpenAI, pentru a rescrie titlurile afișate în aplicație.

Conform The Verge, utilizatorii deja foloseau destul de mult raportarea titlurilor clickbait, iar în viziunea co-fondatorilor, această practică ar putea ajuta utilizatorii să primească articole de presă mai relevante:

„Este clar că oamenii sunt pasionați despre eliminarea clickbait-ului din lume. Atinge un nerv sensibil. Ce s-ar întâmpla dacă am construi un produs care te lasă să faci ceva pe baza problemei pe care o vezi?”, a declarat Kevin Systrom, co-fondatorul aplicației.

artifact clickbait

Sistemul funcționează într-o manieră simplă. Dacă un utilizator raportează un titlu clickbait, primește automat în câteva secunde unul rescris cu AI, care este afișat doar pentru el. Dacă mai mulți utilizatori raportează constant același articol, acesta va fi verificat manual de angajați ai Artifact și după verificare și aprobare, un titlu rescris cu AI va fi împins către toți utilizatorii care primesc acel articol.

Problema identificată de Artifact este că titlurile de tip clickbait dau peste cap inclusiv algoritmii pe care aplicația de știri îi folosește pentru a recomanda articole. Cu un titlu mai clar, utilizatorii pot primi informații mai relevante. Systrom spune că până acum, ChatGPT nu s-a înșelat în legătură cu rescrierea titlurilor:

„Nu cred că am găsit vreun exemplu în care să nu fie corect. Am găsit exemple în care va rescrie titlul și nu este neapărat mai bun, dar nu este nici mai rău.”

Atunci când funcția era în teste, sistemul a reușit să producă câteva titluri de tip clickbait, însă acele bug-uri au fost eliminate înainte de lansare. Artifact nu va rescrie toate titlurile, indiferent dacă sunt sau nu de tip clickbait, ci doar cazurile extreme, în care titlul nu descrie corect conținutul articolului și creează probeme pentru utilizatori.

sursa: The Verge

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult