Microsoft promite concurență loială pe magazinul de aplicații din Windows 10

Autor: Cătălin Niţu 09.10.2020
Microsoft promite concurență loială pe magazinul de aplicații din Windows 10

În plin conflict între Epic Games, Google și Apple pentru regulile de pe magazinele de aplicații de mobil, Microsoft vine în preîntâmpinarea eventualelor probleme similare și promite practici concurențiale corecte. Compania promite însă aceste noi reguli doar pe Windows Store, magazinul său de pe platforma Windows 10, care oricum nu este foarte popular în rândul utilizatorilor. De asemenea, sistemul său de operare este oricum complet deschis, însă această mișcare pare să fie doar o oportunitate de a câștiga puțin capital de imagine.

Microsoft spune că cele noi zece „principii” sunt valabile pe magazinul Windows Store de pe Windows 10, însă nu și pe cel de pe platforma Xbox. Asta pentru că acele console sunt „dispozitive specializate, optimizate pentru cazuri particulare de utilizare”. De asemenea, Microsoft spune că sunt semnificativ mai puține console pe piață decât telefoane și PC-uri, iar modelul de afaceri este complet diferit.

Iată care sunt cele zece principi Microsoft pentru concurență loială pe platforma Windows 10 Store:

  1. Dezvoltatorii vor avea libertatea de a alege dacă doresc să își distribuie aplicațiile pentru Windows prin magazinul nostru de aplicații. Nu vom bloca magazine de aplicații concurente pe Windows.
  2. Nu vom bloca o aplicație de Windows din cauza modelului de afaceri al dezvoltatorului sau cum livrează conținut și servicii, inclusiv dacă conținutul este instalat pe dispozitiv sau dacă rulează din cloud.
  3. Nu vom bloca o aplicație de Windows din cauza alegerii de sistem de plată pe care dezvoltatorul îl folosește în aplicație.
  4. Vom oferi dezvoltatorilor acces din timp la informații despre interoperabilitatea interfețelor pe care le folosim pe Windows, așa cum am stabilit în Principiile de Interoperabilitate.
  5. Fiecare dezvoltator va avea acces la magazinul nostru de aplicații, atât timp cât respectă standardele și cerințele noastre, inclusiv cele legate de securitate, intimitate, calitate, conținut și siguranță digitală.
  6. Magazinul nostru de aplicații va taxa sume rezonabile care reflectă concurența pe care o primim din partea altor magazine de pe Windows și nu vom forța un dezvoltator să vândă în aplicațiile sale ceva ce nu dorește să vândă.
  7. Magazinul nostru de aplicații nu va împiedica dezvoltatorii să comunice direct uc utilizatorii prin aplicațiilor lor în scopuri legitime de afaceri.
  8. Magazinul nostru va ține aplicațiile proprii la aceleași standarde pe care le cere celorlalte aplicații concurente.
  9. Microsoft nu va folosi informații care nu sunt publice sau date de pe magazinul său de aplicații despre un dezvoltator pentru a concura cu el.
  10. Magazinul nostru de aplicații va fi transparent în legătură cu regulamentul, politicile și oportunitățile de promovare și marketing, va aplica aceste reguli consistent și obiectiv, va oferi notificări despre schimbări și va oferi un proces corect pentru a rezolva dispute.

Toate aceste promisiuni par să fie țintite direct către Apple, criticând multe dintre practicile companiei. Totuși, Microsoft face aceste promisiuni în condițiile în care compară sistemul său de operare pentru PC care era oricum deschis cu un sistem de operare mobil închis. De asemenea, magazinul Windows Store nu este nici pe departe un succes pentru companie, majoritatea aplicațiilor fiind oricum instalate din alte surse.

sursa: The Verge