Condiția care trebuie îndeplinită pentru ca mașinile electrice să devină mai ieftine decat cele tradiționale

07.05.2021
Condiția care trebuie îndeplinită pentru ca mașinile electrice să devină mai ieftine decat cele tradiționale
Foto: Shutterstock

Mulți analiști au spus că mașinile electrice vor ajunge să coste la fel ca cele tradiționale când costul bateriilor va fi de 100 dolari/kWh (kilowatt pe oră). Cercetările recente arată, însă, că nivelul necesar este unul mult mai ambițios: 60 de dolari/kWh.

Tesla și Volkswagen au discutat deja pentru a colabora pentru a reduce costul bateriilor, care reprezintă cele mai scumpe componente din vehiculele electrice.

Înzestrate cu astfel de baterii, mașinile electrice vor avea un cost de deținere de 26 cenți/milă (1 milă = 1.609,3 m), față de 27 cenți/milă cât este în cazul vehiculelor cu motoare cu ardere internă, potrivit lui Dave Howell, reprezentant al Departamentului Energiei din SUA.

Citește și: Aliatul găsit de companiile petroliere în încercarea de a încetini adopția mașinilor electrice

În urmă cu câțiva ani atingerea obiectivului de 100 dolari/kWh părea ceva imposibil. Pragul a fost deja atins pe segmentul de autobuze, în China.

Firma de cercetare Wood Mackenzie estimează că pragul de 100 de dolari/kWh va fi atins, la nivel de industrie, în 2024. În 2020, costul s-a situat la 137 dolari/kWh, potrivit Bloomberg New Energy Finance.

Prețurile mașinilor electrice vor scădea pe măsură ce noile zăcăminte de minerale folosite în construcția bateriilor vor fi exploatate, iar industria de reciclare a acumulatorilor auto se va dezvolta.

Germania a anunțat că a descoperit rezerve semnificative de Litiu sub fluviul Rin. Acestea sunt suficiente pentru construcția de baterii pentru 400 de milioane de automobile electrice, potrivit estimărilor. În acest moment, doar aproximativ 5% din bateriile uzate de pe mașinile electrice sunt reciclate.

Sursa: Green Car Reports

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult