Jaguar Land Rover prezintă ecranul touch anti-COVID, care funcționează fără să-l atingi

Autor: Aurelian Mihai 23.07.2020
Jaguar Land Rover prezintă ecranul touch anti-COVID, care funcționează fără să-l atingi

Încercând să rezolve o problemă la care nici nu ne-am fi gândit în urmă cu doar câteva luni, anume că suprafața din sticlă a ecranelor touch poate răspândi foarte ușor virusul COVID-19 dacă este atinsă de mai multe persoane, Jaguar Land Rover a dezvoltat ecranul touch care funcționează fără să-l atingi.

Ne place sau nu, ecranele touch au devenit un element central și aproape nelipsit pe noile modele de autoturisme, captând atenția cu funcții multimedia ce nu au neapărat legătură cu activitatea de condus. Încercând să limiteze pe cât posibil distragerea atenției la folosirea ecranelor touch, dar și riscul de contaminare cu diverși viruși și microbi, producătorul auto va introduce un nou sistem ”predictive touch”, capabil să anticipeze ce element din interfața sistemului multimedia vrei să folosești.

Jaguar Land Rover

Cum funcționează invenția celor de la Jaguar Land Rover

Potrivit demonstrației oferite, nu trebui e decât să îndrepți degetul către elementul de pe ecran care te interesează și sistemul predictiv va declanșa comanda respectivă chiar mai repede decât ți-ar lua să atingi efectiv interfața touch, economisind timp pentru alte activități cum ar fi, șofatul.

Nu este clar dacă sistemul necesită un anume tip de interfață special optimizată, sau chiar un timp de „învățare” în care să fie observate comenzile cel mai des folosite de utilizator.

Problema este că, eliminând cu totul interacțiunea tactilă, sistemul predictiv creat de Jaguar Land Rover privează și mai mult utilizatorii de experiența senzorială și senzația de control, deja în mare parte pierdută după renunțarea la butoanele cu acționare mecanică.

Un alt aspect care ar putea da bătăi de cap este dificultatea de a ține mâna îndreptată precis spre ecran, în timp ce mașina se deplasează pe drumuri denivelate. Mai degrabă, lipsa de precizie și frustrarea aplicării de comenzi greșite este un factor de hazard la volan, distrăgând și mai mult atenția de la condus.

Potrivit dezvoltatorului, sistemul guvernat de inteligență artificială implică folosirea combinată a unor senzori bazați pe radiofrecvență, observații vizuale ale mâinii și urmărirea direcției în care privim, reducând șansele pentru detecție eronată.