Mașina controversată din Japonia care avea o „pârghie a perversului”

03.05.2022
Mașina controversată din Japonia care avea o „pârghie a perversului”
Honda Prelude, generația a doua (Foto: Wikimedia)

A doua generație a Honda Prelude a fost o mașină de succes în SUA. Era un automobil de dimensiuni mici, sportiv și cu multă tehnologie pentru vremea lui. De aceea, modelul era foarte popular printre masculii adolescenți și tineri, iar designerii și-au dorit ca automobilul să-i facă pe aceștia mai atractivi pentru sexul opus. Honda Prelude era o mașină care făcea parte, alături de Nissan Silvia sau Toyota Celica, din categoria „Date Car”, adică o mașină preferată pentru întâlniri romantice.

În Japonia, însă, mașina a fost controversată, din cauza unei manete de pe scaunul din față al pasagerului, transmite Gizmodo Australia. Mașina are doar două uși, iar pentru accesul la bancheta din spate trebuia rabatat unul dintre scaunele din față.

masina
Sursa: Twitter/chibi-tech

Pârghia care permitea mișcarea spătarului scaunului era poziționată pe interior și putea fi acționată ușor doar de către șofer. În mod normal, pârghia ar fi trebuit să fie în exterior, pentru a putea fi accesată de către cei care doreau să urce în mașină.

Citește și: Primul BMW Seria 3 integral electric, anunțat. Va fi disponibil pe o singură piață

Nu se știe de ce creatorii acestui model au ales să facă lucrurile invers. Honda nu era, însă, străină de astfel de controverse. Constructorul auto japonez a promovat un model, S-MX, ca fiind ideal pentru cuplurile care doreau să facă sex în mașină.

Pârghia respectivă a fost numită, în Japonia, „a perversului”.

În clipul video de mai jos vedeți și de ce: un potențial prădător sexual o putea folosi pentru a pune ușor și rapid pasagerul de pe scaunul din față într-o poziție vulnerabilă, pe spate.

Honda Prelude a debutat pe piață în 1978. Modelul a ieșit din producție în 2001, fiind înlocuit de Integra.

Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro, Go4games.ro și Apropotv.ro. Are 15 ani de experienţă în presa centrală şi a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro ... citește mai mult