TOP 5 echipări „tech” de pe noile mașini Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway

Autor: Cătălin Niţu 29.09.2020
TOP 5 echipări „tech” de pe noile mașini Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway

Renault a dezvăluit mai multe detalii despre noua sa generație de mașini Dacia Logan și Sandero. Design-ul exterior al mașinilor era deja cunoscut de la începutul lunii, dar astăzi, Renault a prezentat mașinile în mare detaliu, dezvăluind toate caracteristicile lor, echipările de top și tehnologiile noi pe care le vor integra. Iată care sunt cele mai interesante cinci tehnologii pe care le vom găsi în curând pe Dacia Logan, Dacia Sandero și noul Dacia Sandero Stepway.

1. Sistemul infotainment Media Nav de 8”

Mașinile Dacia sunt echipate cu sistemul de infotainment Media Nav de multe generații, însă de data aceasta, Renault a ales să ofere un model mai performant. Acesta are un display cu diagonală de 8”, butoane capacitive de control pe partea stângă, spre șofer, și este compatibil din nou cu Android Auto și CarPlay.

Totuși, pentru prima dată pe o mașină Dacia și probabil în această categorie de preț, sistemul Media Nav va putea să se conecteze la smartphone în regim wireless, direct prin Wi-Fi. De altfel, toate modelele Dacia, indiferent dacă vor avea sau nu sistemul Media Nav, vor veni cu un suport pentru smartphone. Pentru modelele cu tabletă pe bord, suportul va fi în partea din stânga a ecranului, putând avea astfel două ecrane cu acces rapid. Pentru modelul fără tabletă, telefonul va putea fi integrat direct în bord.

Cu ajutorul unei aplicații Renault numită Dacia Media Control, telefonul va putea afișa meniul și „copia” funcționalitatea tabletei Media Nav. Varianta fără Media Nav va avea însă un display de 3,5” în consola centrală și permite conectarea unui telefon prin USB sau Bluetooth. Va exista și un sistem intermediar Media Display de 8”, care permite conexiune Bluetooth, Android Auto sau CarPlay, dar fără funcționalitate wireless.

2. Cutie de viteze automată CVT

Modelele Dacia din generația precedentă au fost primele care puteau fi configurate cu o cutie de viteze pilotată, deja bine cunoscuta cutie Easy-R. Aceasta funcționa similar cu o cutie manuală, dar schimba treptele automat, ceea ce nu este ideal pentru o experiență de condus mai confortabilă. Începând cu generația a treia, Renault oferă pe aceste mașini o cutie de viteze CVT, care schimbă treptele diferit, în mod variabil.

Cutia de viteze CVT este disponibilă însă doar pe motorizarea TCe 90, cu 90 de cai putere, turbo și capacitate cilindrică de 1 litru. De altfel, există doar trei variante de motorizare: acest TCe 90, un model inferior TCe 65 aspirat, tot de 1 litru, care nu se regăsește pe Sandero Stepway și un motor TCe 100 ECO-G, bi-turbo cu o cutie manuală cu șase trepte (motorizare cu GPL).

3. Mai multe mufe USB/prize de 12 V

Odată cu trecerea la noua generație și cu integrarea unor tehnologii mai moderne, Renault pare că a înțeles că există acum alte nevoi de bază la bordul mașinilor. Astfel, noile modele Dacia vin cu o mufă USB standard, în toate variantele de echipare. O mufă USB opțională poate fi configurată (una sus, pe bord și una pe consola centrală), alături de o a doua priză de 12 V.

Cea standard este în față, pe consola centrală, iar cea de-a doua poate fi configurată pentru a fi amplasată pentru pasagerii din spate, pe consola de plastic care susține cotiera și butonul pentru frâna de mână.

 

4. Sisteme de siguranță avansate

Noile modele Dacia pot fi echipate cu sisteme de siguranță avansate. Pe lângă ESP-ul care vine din fabrică, vom putea alege între mai multe sisteme opționale. De exemplu, folosind un senzor radar, mașina are acum asistență la frânare în cazul unui pericol. Acest sistem se activează automat între 7 și 170 de km/h și oferă alerge vizuale și sonore în cazul unui pericol, îmbunătățește puterea de frânare dacă șoferul a apăsat deja pedala și frânează automat în cazul în care nu a făcut-o.

Există de asemenea un sistem de detecție a mașinilor din unghiul mort, care se regăsea și pe modele mai vechi Dacia, senzori de parcare și camere pentru asistență la parcare, cât și un sistem de asistență la plecarea din rampă.

5. Sistem de iluminare LED

Noile modele Dacia vin cu faruri LED, atât pentru fază scurtă, cât și pentru fază lungă. De altfel, farurile au acum un model modernizat, care aduce aminte de mașini din clase mai scumpe. Renault spune că noile Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway ar trebui să beneficieze de o distanță de 37% mai mare și lățime cu 9% mai mare de iluminare pe timp de noapte față de generațiile anterioare.

BONUS: Cheie sub formă de card

Deja exista pe Duster opțiunea de a folosi un card în loc de cheie, dar acum toate modelele vor putea fi configurate cu această opțiune.

Momentan Renault nu a anunțat și prețuri pentru noile mașini Dacia, dar având în vedere echipările, ne așteptăm la prețuri crescute, dacă nu în variantele de bază, cel puțin în cele configurate cu mai multe opțiuni. Există noi niveluri de echipare cu trapă în plafon, scaune încălzite (abia din aprilie 2021) și diverse echipamente opționale care pot crește rapid prețul mașinilor. Vom afla probabil detalii complete în luna octombrie, când acestea vor fi disponibile la comandă.

sursa: Renault