Un șofer de Tesla a adormit la volan la 150 km/h cu sistemul Autopilot activ

Autor: Cătălin Niţu 18.09.2020
Un șofer de Tesla a adormit la volan la 150 km/h cu sistemul Autopilot activ

Mașinile Tesla pot fi configurate cu Autopilot, o funcție de condus asistat care permite autonomie de nivel 2. Această opțiune combină mai multe moduri de condus asistat pentru a controla mașina pe anumite secțiuni de drum și întotdeauna sub supervizarea șoferului. Mulți proprietari de Tesla uită că mașina nu se poate conduce singură și își pun astfel viața lor și a altor participanți la trafic în pericol lăsând volanul în mâinile software-ului. Recent, în Canada, un șofer a fost oprit de poliție pe autostradă, după ce a adormit la volan într-o Tesla Model S, în timp ce autopilotul conducea cu 150 de km/h.

Șoferul avea scaunul în poziție orizontală, lăsând mașina să se conducă singură la viteză de 140 km/h

Se pare că acest eveniment a avut loc pe 9 iulie, însă abia acum a intrat în atenția presei. Poliția din Canada a primit plângeri despre o mașină condusă într-un mod periculos pe Autostrada 2 lângă Ponoka, Alberta. Era vorba despre un vehicul Tesla Model S, model 2019, care mergea singură pe autostradă, conform plângerilor. Adevărul este că șoferul, un bărbat de 21 de ani și pasagerul, erau amândoi cu scaunele în poziție orizontală și păreau să doarmă. Asta la viteză de 140 de km/h.

Atunci când Poliția a intrat în urmărire, încercând să atragă atenția șoferului cu semnale luminoase și sonore, mașina a început automat să accelereze, așa cum este programat software-ul pentru a evita o coliziune din spate. Astfel, mașina a atins viteza de 150 km/h, înainte ca șoferul să preia din nou controlul și să oprească vehiculul.

În urma acestui incident, bărbatul a avut permisul suspendat timp de 2 de ore și a fost apoi acuzat de condus periculos pe drumuri publice. Poliția dă însă vina pe șoferi, care sunt prea încrezători în sistemele automatizate ale mașinilor, nu pe Tesla, care promite că mașinile lor pot să se conducă singure.

„Chiar dacă producătorii noilor vehicule au integrat sisteme de siguranță pentru a preveni șoferii să profite de pe urma acestor sisteme din vehicule, acelea sunt doar sisteme suplimentare de siguranță. Acestea nu sunt sisteme care permit mașinilor să se conducă singure, iar șoferii au în continuare responsabilitatea în condus.” A declarat Gary Graham, șeful Serviciilor de Trafic din Alberta.

În trecut, utilizarea necorespunzătoare a funcțiilor Autopilot au dus la accidente grave, care s-au soldat și cu decese. De asemenea, în urmă cu câțiva ani, o mașină autonomă Uber a călcat un biciclist care traversa o autostradă.

sursa: The Verge