Apple a pierdut aproape 100 de miliarde de dolari la bursă din cauza coronavirus

Autor: Cătălin Niţu 10.03.2020
Apple a pierdut aproape 100 de miliarde de dolari la bursă din cauza coronavirus

Apple nu se confruntă doar cu probleme de vânzări în China, unde smartphone-urile sale au înregistrat scăderi cu 60% faţă de anul trecut şi faţă de vânzările din luna precedentă. Se pare că valoarea companiei la bursă este afectată de epidemia de coronavirus. Mai mulţi investitori au vândut din acţiunile Apple pe care le aveau, scăzând în consecinţă valoarea acţiunilor de la 289,03 dolari la 263,75 dolari în doar un weekend.

Valoarea totală pe care compania a pierdut-o de vineri până luni este de 97 de miliarde de dolari americani, însă chiar şi aşa, compania rămâne la o valoare totală de peste un trilion de dolari, aceasta fiind în 2018 chiar prima companie care depăşeşte acest prag. Au urmat apoi Amazon şi Microsoft, cât şi compania petrolieră Saudi Aramco, care a atins o valoare de 1,88 trilioane pe 11 decembrie 2019.

Motivele pentru scăderea valorii la bursă sunt multiple. În primul rând, întreaga piaţă bursieră este în scădere din cauza afacerilor care sunt afectate de coronavirus. Apple în special, în perioada aceasta, pierde vânzări din cauza faptului că multe magazine din China sunt închise sau funcţionează la capacitate scăzută, în timp ce fabricile care ar trebui să producă noi dispozitive nu pot produce la nivelul la care produceau în mod normal, înainte de epidemie.

Astfel, chiar dacă coronavirus abia începe să apară în New York şi alte câteva zone din America, deja iPhone-urile sunt foarte greu de găsit în magazine din lipsa stocurilor la nivel mondial. Această situaţie este cu atât mai gravă pentru Apple,  întrucât la sfârşitul acestei luni plănuia să lanseze un nou iPhone ieftin, care să îi aducă vânzări mai mari pe segmentul de medie. Lângă acest iPhone erau aşteptate şi tablete noi, cât şi laptop-uri din gama MacBook Pro.

Acum, evenimentul de lansare rămâne sub semnul întrebării. Este posibil însă ca Apple să anunţe şi să lanseze într-o manieră limitată noile produse, prin intermediul unui eveniment online sau printr-un comunicat de presă standard.