Microsoft renunță definitiv la magazinele retail, business-ul companiei rămânând exclusiv online

Autor: Aurelian Mihai 26.06.2020
Microsoft renunță definitiv la magazinele retail, business-ul companiei rămânând exclusiv online

Poate că pandemia COVID-19 a fost elementul catalizator, însă Microsoft dădea semne de mult timp că va urma această direcție, compania migrând majoritatea produselor de la formatul „pachetelor” software cu ambalaj retail, la cel de servicii accesibile online, fără constrângerea configurării pe un PC anume.

Microsoft a anunțat închiderea temporară a magazinelor fizice încă din luna martie martie, însă măsura trebuia să fie una temporară, luată în răspuns la izbucnirea pandemiei COVID-19. Acum, însă, noul context ale economiei globale pune lucrurile într-o lumină nouă. Într-o schimbare majoră de strategie, Microsoft anunță că va închide magazinele fizice de vânzare cu amănuntul, aproape pe tot globul, și se va baza pe canalul său de vânzări și servicii online.

Ce se întâmplă cu personalul din magazine?

Cât despre actualul personal angajat pentru activitatea de retail, Microsoft spune că aceștia „vor continua să deservească nevoile clienților lucrând din sediile Microsoft corporative, sau de la distanță”.

În ciuda măsurilor anunțate, Microsoft promite că va menține deschise locațiile din campusurile din Londra, New York, Sydney și Redmond.

Totodată, compania promite că va „reimagina” spațiul din locațiile menționate mai sus, dar cum anume va face asta fără obiectivul vânzării de produse cu amănuntul, rămâne de văzut.

Odată ce magazinele vor dispărea definitiv, compania va continua să-și dezvolte soluțiile digitale de asistență pentru clienți, cum ar fi asistență de vânzare video 1-la-1, tutoriale video și multe altele.

Microsoft a mai pierdut o luptă cu rivalul Apple

Microsoft a lansat primul său magazin fizic în 2009, în efortul de a imita succesul Apple cu locațiile sale fizice de vânzare cu amănuntul. Strategia a funcționat însă doar până la un punct, companiei neavând notorietatea exuberantă și baza de fani pasionați întâlnită în tabăra Apple. Ieșit definitiv și din lupta pentru impunerea propriei platforme pentru dispozitive mobile, Windows Phone, Microsoft are puține argumente pentru a mai concura la modul competitiv pe segmentul retail, pentru companie existând nișe mult mai ușor de monetizat pe segmentul cloud computing și servicii adresate clienților din mediul corporativ.