Oamenii renunță la serviciile financiare față în față în favoarea aplicațiilor Revolut sau Monzo

Autor: Adrian Popa 22.09.2020
Oamenii renunță la serviciile financiare față în față în favoarea aplicațiilor Revolut sau Monzo
Foto: Profimedia Images

Băncile tradiționale au motive reale de îngrijorare, deoarece tot mai mulți oameni, pe toate segmentele demografice, adoptă aplicații digitale precum Revolut, Monzo sau N24.

Pandemia actuală a accentuat tranziția spre digital, iar unele mari instituții de credit iau măsuri pentru a nu rămâne în urmă. Banca elvețiană Credit Suisse a anunțat deja că pregătește lansarea CSX, o aplicație rivală pentru Revolut sau Monzo.

Plaid, o companie care oferă infrastructura care leagă conturile și informațiile financiare ale utilizatorilor de aplicații precum Venmo sau Expensify, a anunțat că în perioada martie – mai a acestui an numărul clienților noi a crescut cu 44%. Mai mult, compania și-a crescut cu 20% forța de muncă de la începutul pandemiei, potrivit CNN.

În primele trei luni ale acestui an, aplicația de tranzacționare pe piețele financiare Robinhood a atras trei milioane de noi clienți. Datorită popularității mari, în august startup-ul a atras o nouă rundă de investiții în valoare de 200 de milioane de dolari, de la fondul închis D1 Capital Partners.

Revolut, Monzo sau N24 i-au sedus și pe cei cu vârste de peste 50 de ani

Platforme digitale mai vechi, precum PayPal, au crescut de asemenea în ultima perioadă. Serviciul de plăți se așteaptă să atragă 70 de milioane de noi conturi în 2020, de două ori mai multe decât în 2019. Segmentul demografic care înregistrează cea mai rapidă creștere este cel al oamenilor cu vârste peste 50 de ani, potrivit directorului financiar al companiei, John Rainey.

Citește și: Pentru prima dată în istorie, o platformă de tranzacționare de criptomonede devine bancă

Băncile tradiționale au, de asemenea, mai mulți clienți pentru serviciile digitale pe care le oferă. Numărul celor care investesc prin intermediul aplicației dedicate oferite de Merrill Lynch a crescut cu peste 100% în ultimul an.

„Pandemia a fost o oportunitate majoră deoarece le-a dat oamenilor un motiv să încerce unelte fintech pe care altfel nu e-ar fi folosit și cel mai probabil vor continua să le utilizeze”, a declarat Zach Perret, CEO al Plaid.