Cerf 2008, informaţii oficiale în exclusivitate

Cerf 2008, informaţii oficiale în exclusivitate

Paul Cojocaru, Director Operaţiuni al EXPOTEK Ne mai desparte doar aproximativ o lună de startul ediţiei din acest an a CERF, cel mai important târg de IT&C de pe meleagurile mioritice. Cu toate acestea nu au apărut prea multe informaţii legate de CERF 2008, semn că mediatizarea acestui eveniment ar putea fi îmbunătăţită. De aceea, am hotărât să facem lumină în acest caz şi să mergem direct la sursă pentru a afla tot ce este de aflat despre CERF 2008.

A răspuns cu amabilitate şi răbdare la întrebările noastre domnul Paul Cojocaru, Director Operaţiuni al EXPOTEK, organizatorul evenimentului.

Vă aşteptaţi la un numar mai mare de vizitatori, comparativ cu anul trecut? Cum vedeţi distribuţia acestora între enduseri şi reprezentanţi ai firmelor? Câţi credeţi că vor fi din Bucureşti şi câţi din provincie?

Pentru 2008 aşteptările noastre se situează undeva în jurul a 60.000 de vizitatori, similar cu anul trecut.

În ultimii ani s-a remarcat prezenţa din ce în ce mai numeroasă a vizitatorilor avizaţi, fapt îmbucurător pentru expozanţi. Din experienţa anilor trecuţi putem spune că numărul vizitatorilor din zona de business, direct interesaţi de produsele şi serviciile IT&C, a crescut în mod constant, ajungând la aproximativ 30% din numărul total de vizitatori.

Desigur că ponderea vizitatorilor bucureşteni este dominantă atât pe segmentul end-user cât şi pe cel al specialiştilor, Bucureştiul fiind principalul centru de dezvoltare al ţării în toate domeniile. În acelaşi timp, dezvoltarea infrastructurii la nivel naţional şi creşterea pieţelor locale a sporit de la an la an interesul vizitatorilor din toate zonele ţării pentru CERF.

Pe câte companii participante vă bazaţi anul acesta?

Nu am definitivat încă lista finală a companiilor participante, estimez însă că vom avea în jur de 120 de companii anul acesta la CERF.

Ce branduri importante la nivel mondial vor fi prezente anul acesta, dacă şi-au anunţat deja prezenţa?

Producătorii şi distribuitorii de echipamente IT&C, foto şi audio-video vor prezenta la CERF peste 550 de mărci dintre care: 3M, ACER, ALCATEL-LUCENT, AMD, ASUS, APPLE, BENQ, CANON, CISCO, DELL, D-LINK, ELO, EPSON, FUJI, FUJITSU SIEMENS, GENIUS, GIGABYTE, HITACHI, HP, HUAWEI, INTEL, IBM, KINGSTON, KODAK, LENOVO, LG, LOGITECH, MICROSOFT, NEC, NORTEL, MOTOROLA, ORACLE, PANASONIC, PHILIPS, PIONEER, PHOTOFLEX, PRINCETON, SAMSUNG, SANDISK, SEAGATE, SHARP, SONY, TOSHIBA, XEROX, YASHI, YORK etc.

Ce va aduce CERF 2008 în plus faţă de ediţia precedentă, din punct de vedere organizatoric?

Anul acesta vom inaugura conceptul CERF Business Center care se adresează tuturor companiilor din domeniul IT&C.

Din experienţele ultimelor ediţii, am ajuns la concluzia că sunt numeroase firme care îşi doresc să participe la CERF, dar blocarea fizică a personalului de vânzări la stand pentru 5 zile face că desfăşurarea de zi cu zi a activităţii firmei să fie afectată. Lucru de înţeles în condiţiile în care pe piaţa forţei de muncă în domeniul IT&C oferta depăşeşte nivelul cererii.

Astfel, în cadrul CERF Business Center, firmele pot participa la eveniment pentru întâlniri cu partenerii, expuneri, prezentări, lansări de produse sau servicii pentru o perioadă redusă de timp, de minim o zi.

Ca organizatori, punem la dispoziţie firmelor interesate o sală de întâlniri, cu un spaţiu generos de expunere şi discuţii, servicii de secretariat şi catering.

Desigur, firmele expozante vor putea organiza în sălile de prezentare din cadrul CERF Business Center evenimente proprii şi întâlniri cu parteneri sau consumatori de IT&C.

Ce credeţi că pierde o firmă românească de IT&C dacă nu participă la CERF?

CERF este cel mai important forum IT&C din România şi reprezintă locul de întâlnire a companiilor ce activează în acest domeniu, a firmelor din diverse domenii de activitate, consumatoare de produse IT&C, a publicului pasionat, utilizator de tehnologie şi a instituţiilor publice de specialitate.

Pentru o companie de IT&C, CERF reprezintă o oportunitate excelentă de a lua pulsul pieţei, a întâlni noi parteneri, a atrage potenţiali clienţi. În doar 5 zile de expoziţie, CERF aduce unei companii o expunere la aproximativ 60.000 de potenţiali consumatori. Astfel, costul pe vizitator este foarte mic în comparaţie cu alte modalităţi de promovare. Desigur, depinde apoi de fiecare expozant felul cum valorifică oportunitatea unui contact direct cu actuali şi potenţiali parteneri – atragerea vizitatorilor la standul lor, oferte speciale etc.

Pentru firmele mici şi mijlocii costul unei participări la CERF poate afecta semnificativ bugetul anual. Ce măsuri aţi adoptat pentru a ajuta aceste firme?

CERF este un eveniment al pieţei actuale de IT&C din România, de aceea este important să găzduim companii din diferite segmente de piaţă, de diferite mărimi. Tocmai de aceea, am fost şi suntem în continuare flexibili în discuţiile cu expozanţii noştri, firmele mici având posibilitatea închirierii unor spaţii de dimensiuni moderate, importantă fiind calitatea produselor / serviciilor oferite şi modul de prezentare a acestora, nu neapărat mărimea spaţiului de expunere. La etajul pavilionului 15 am rezervat o zonă specială pentru firmele mici, cu bugete reduse, dar a căror ofertă face parte din categoria soluţiilor IT pentru afaceri. Suprafaţa dedicată acestor microîntreprinderi este de 500 mp.

La CERF 2008 vor participa şi firme din ţările vecine, sau preconizaţi o prezenţă exclusiv românească?

Evident, prezenţa companiilor este preponderent românească, dar trebuie să ţinem cont de faptul că o mare parte din serviciile şi produsele expuse la CERF reprezintă ultimele noutăţi tehnologice la nivel internaţional în domeniu.

Există desigur, ca în fiecare an, şi participări directe ale firmelor din străinatate cum ar fi MICROINVEST din Bulgaria şi V.D.O. Trading din Cehia. Totodată, prin intermediul Taiwan Trade Center, ne bucurăm şi de participarea a 13 producători taiwanezi reuniţi în incinta pavilionului 13: ALCON TELECOMMUNICATIONS, ARGTEK COMMUNICATION, BIRCH TECHNOLOGY, CREEK DATA, EAST DATA, EPNEW ELECTRONICS, FLASH STAR, LEE MING, LIGHTSPEED, MITS COMPONENT, SYCRON, YUDA, PCNET WIRE & CABLE.

Ce modalităţi de a atrage publicul (promovare) aţi pregătit anul acesta?

Pe lângă modalităţile tradiţionale de promovare a CERF (publicitate în presa scrisă, radio, on-line, ştiri TV, outdoor, campanie PR; valoare rate card de peste 350.000 Euro), anul acesta punem accent şi pe evenimente organizate în perioada de vizitare a expoziţiei:

  • Concursul cu premii, organizat împreună cu site-ul go4it.ro Vizitatorii vor primi, la achiziţionarea biletului de intrare, un talon de concurs, a cărui serie va trebui înscrisă pe www.go4it.ro pentru participarea la tombola CERF.
  • Concursul de fotografie „CERF te pregăteşte pentru viitor.” Anul acesta are loc a treia ediţie, vizitatorii fiind invitaţi să realizeze fotografii reprezentative din cadrul expoziţiei, pe care să le descarce la standul dedicat acestui concurs.
  • Concursul „Vote for cool gadgets”, organizat împreună cu revista Stuff. Scopul concursului este de a premia noutăţile expuse la CERF, în conformitate cu votul publicului. Astfel, oferim tuturor expozanţilor oportunitatea de a avea un prim feedback din partea publicului în contextul unui eveniment dedicat exclusiv domeniului IT&C.
  • Wi Fi Internet Zone, care s-a bucurat de un deosebit succes la ediţile precedente, ca loc de informare ş relaxare pentru toţi vizitatorii, va fi un spaţiu deschis, dotat cu calculatoare conectate wireless la Internet.

Anul trecut publicul a considerat ediţia CERF mai slabă decât cea din 2006. Au fost de vină companiile, organizarea sau starea economiei? Ce măsuri aţi luat pentru ca vizitatorul să plece plăcut impresionat de la CERF 2008?

Există diferite categorii de vizitatori la CERF, fiecare având un anumit centru de interes, anumite preferinţe şi exigenţe. Generalizând, mulţumirea publicului este dată de diversitatea produselor şi serviciilor prezentate în cadrul evenimentului, de promoţiile, de lansările şi beneficiile oferite de un anume produs. În mod cert, publicul avizat a fost mulţumit de noutăţile prezentate de companii. Majoritatea expozanţilor s-au reorientat spre standuri mai puţin spectaculoase, latura de business fiind considerată esenţială, punându-se accent pe prezentări profesioniste ale produselor şi serviciilor. De aici şi impresia unui CERF mai puţin „strălucitor” şi comercial. În mod real însă, noutăţi sunt numeroase în fiecare an, schimbările observabile sunt la capitolul prezentare, care tinde tot mai mult către un stil pretenţios, elaborat, cu accent pe calităţile produsului, nu pe „ambalaj”.

Cât va costa biletul de intrare? Se va menţine pretul de anul trecut? Vor exista reduceri?

Tariful unic de vizitare a CERF 2008 va fi acelaşi ca la ediţiile precedente, respectiv 10 RON. Vor exista desigur reduceri pentru grupurile organizate.

Tags: