Televizorul mirositor, sau cum panourile publicitare ne vor putea atrage mai bine atenţia

Televizorul mirositor, sau cum panourile publicitare ne vor putea atrage mai bine atenţia

Încercările de a îmbogăţi experienţa audio-vizuală cu o componentă olfactivă nu sunt deloc noi, acestea datând de mai bine de un secol, dar eşuând constant să convingă potenţialii utilizatori că mirosul este o experienţă suplimentară chiar atât de interesantă. Deşi ar putea părea doar o altă glumă nesărată de 1 aprilie, încercarea unui grup de cercetători din cadrul Tokyo University of Agriculture and Technology este reală şi promite o experienţă superioară celei oferite până acum.

Ecranul imaginat de Haruka Matsukura şi echipa sa foloseşte patru sisteme de dispersie, aşezate în colţurile ecranului, iar acestea folosesc un sistem cu ventilatoare care va permite nu doar direcţionarea precisă a mirosului, ci şi poziţionarea sursei aparente a acestuia pe ecran prin ajustarea corespunzătoare a puterii şi direcţiei jeturilor de aer.

Sursa aromelor va fi împachetată într-o serie de granule din hidrogel, acestea urmând să fie vaporizate sub acţiunea curenţilor de aer. În acest moment, sistemul permite utilizarea unei singure arome pentru toate cele patru surse de miros, însă cercetătorii afirmă că este posibilă combinarea mai multor arome în cartuşe similare celor folosite de imprimante.

Este greu de crezut că această nouă încercare va ajunge în echipamentele Home Cinema casnice, iar cinematografele nu par a fi ţinta acestui produs tocmai din cauza limitării zonei în care mirosurile pot fi sesizate.  Haruka Matsukura a afirmat însă că de această invenţie ar putea beneficia industria publicitară, care ar putea îmbogăţi panourile stradale cu aromele produselor afişate, sau muzeele.

Ecranul conceput de japonezi a fost prezentat săptămâna trecută în cadrul conferinţei IEEE Virtual Reality, care a avut loc în Orlando, Florida, Statele Unite.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News