Copiat după TikTok, YouTube Shorts va începe să afișeze și reclame, contribuind la veniturile Google

26.05.2022
Copiat după TikTok, YouTube Shorts va începe să afișeze și reclame, contribuind la veniturile Google

La fel ca Facebook, Google s-a gărbit să lanseze propria alternativă TikTok, lipind-o de unul dintre cele mai populare servicii de conținut din portofoliu. După ce a fost promovat folosind toate resursele aflate la dispoziția Google, YouTube Shorts trebuie acum să intre pe profit, livrând și reclame utilizatorilor atrași de clipurile video în format scurt.

Google confirmă că va începe să intercaleze reclame video între clipurile YouTube Shorts, oficializând experimentul derulat la scară redusă încă de anul trecut. Astfel, partenerii de publicitate au fost informați încă de săptămâna trecută despre noua ofertă de publicitate, YouTube Shorts având o atracție deosebită prin „cadența” mult mai rapidă a clipurilor vizionate. Pur și simplu, în loc să privești zeci de minute un singur clip YouTube , poți trece prin producțiile YouTube Shorts în ritm de un clip pe minut, plus reclame.

Vicepreședintele și directorul general Google Ads, Jerry Dischler, a declarat într-o postare pe blog că lansarea reclamelor este o etapă interesantă pentru agenții de publicitate și, de asemenea, un pas cheie în drumul companiei către dezvoltarea unei soluții de monetizare pe termen lung YouTube Shorts pentru creatori.  Administratorii YouTube confirmă și că, deși au decis să afișeze reclame printre clipurile încărcate pe platformă, nu a fost stabilită o cotă pentru remunerarea creatorilor de conținut.

„​​În schimb, vom continua să răsplătim mii de creatori și artiști lunar prin YouTube Shorts Fund , în timp ce dezvoltăm un model pe termen lung pentru monetizarea creatorilor în Shorts”.

Important de știut, reclamele pregătite pentru platforma Shorts sunt la fel de directe precum și conținutul pentru care intri pe platformă, însemnând că fiecare clip vine cu promovarea unui produs și link direct pentru cumpărarea acestuia, în ideea că publicul țintă va fi convinsă să acționeze din impuls, fără prea mult timp de gândire. Spre comparație, reclamele asociate cu clipuri YouTube sunt mai degrabă pentru servicii și produse prezentate în mai mare detaliu.

Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult