Primele imagini cu Google Play Store „Material Design”

Autor: Daniel Ion 14.07.2014
Primele imagini cu Google Play Store „Material Design”

Google Play Store se va schimba odată cu introducerea noului Android L, iar site-ul Android Police a pus mâna pe o serie de imagini care prezintă stadiul în care se afla în acest moment face-lift-ul. Cum era de aşteptat, Play Store va face tranziţia la Material Design, stilul grafic care va fi prezent la nivel de OS în viitoarea varianta de Android.

Imaginile oferă o privire de ansamblu asupra paginilor dedicate aplicaţiilor şi filmelor, acestea beneficiind de un design mult mai aerisit, unde conţinutul multimedia este împins în faţă. Fiecare produs din Play Store va include o imagine mare („hero image”) sau un clip video în partea de sus, o pictograma mai jos, butonul de cumpărare, cât şi alte informaţii precum descrierea, numărul de download-uri, data lansării şi numele producătorului.

Comparând designul nou cu ceea ce am putut vedea la conferinţa de la Google I/O, unde a fost dezvăluit Android L, putem vedea că lipsesc butoanele sociale din Google+ în partea de sus. Acest lucru poate însemna două lucruri: fie Google a renunţat la această funcţie, fie aceasta nu a fost încă implementată în prototipul pe care îl putem vedea în aceste imagini.

Desigur, există şi alte diferenţe notabile faţă de designul curent al magazinului Google. De exemplu, secţiunea de review-uri este mult mai colorată, pentru a fi mai apropiată de designul din interfaţa web.  Există de asemenea un nou buton numit „flag as inapropriate”, iar posibilitatea de a adăuga produsul în wishlist, de a publica review-ul pe reţele sociale şi butonul +1 au fost scoase din bara de acţiuni şi puse sub review-uri.

Google Play Store Material Design

Momentan putem vedea cu ochiul liber că vorbim despre o interfaţă în construcţie, care nu este nici pe departe gata de lansare. Este clar că nu a fost bătut în cuie modul în care va fi integrat în design Google+, iar anumite pagini de produs au nevoie de mai multă atenţie atunci când este aleasă imaginea mare. Probabil tot conţinutul deja lansat va fi decorat cu imaginile disponibile încă de la momentul apariţiei, urmând ca tot ce se lansează după update să primească grafică dedicată noului Meterial Design.

Deşi Google nu a stabilit încă o dată de lansare pentru Android L, ne putem aştepta să vedem primele dispozitive bazate pe noua versiune spre sfârşitul anului în curs. Momentan, singura companie care a promis update la noul Android a fost HTC, care plănuieşte să ofere acest OS pe modelele One şi One M8 în primele trei luni de după lansare.