Reclamele de pe Facebook devin mai relevante

18.02.2015
Reclamele de pe Facebook devin mai relevante

Facebook a început să ofere pentru parteneri noi unelte pentru afişarea reclamelor. Până în prezent, acestea trebuiau să fie targetate manual către grupuri specifice de utilizatori folosind mai mulţi factori: categoria de vârstă, sexul, interesele şi zona în care locuiesc. Noile „product ads” vor ajuta însă companiile săfd atingă mai uşor publicul dorit folosind unelte mai avansate, utilizate deja în alte componente ale reţelei de socializare.

Noile reclame vor fi optimizate în mod dinamic, folosind activitatea utilizatorilor, cât şi lista de interese, care se poate schimba în orice moment prin like-uri sau unlike-uri pentru diverse pagini sau subiecte. Facebook va încerca să aducă întotdeauna reclame pentru produse şi servicii pe care utilizatorii şi le doresc în orice moment dat. Campaniile prin intermediul reţelei de socializare vor putea astfel să atingă mai multe persoane interesate de subiectul promovat, riscul de fi afişate pentru utilizatori neinteresaţi fiind acum mult mai mic.

Facebook va folosi informaţii stocate în cookie-uri pentru a afla ce caută utilizatorii pe site-uri ale magazinelor, va folosi informaţiile despre site-urile accesate, like-urile de pe profilul personal şi va urmări ce tipuri de reclame accesează pentru a împinge alte promoţii în faţa lor. Mai mult decât atât, Facebook va putea să ofere şi reclame personalizate pentru anumiţi utilizatori, pentru a fi mai atrăgătoare pentru mai mulţi dintre ei. Partea cea mai bună este că acesta va fi un proces automat, un serviciu pe care compania lui Zuckerberg îl va oferi celor care vor să afişeze reclame fără costuri adiţionale faţă de ce plăteau şi înainte.

Momentan doar două companii au beneficiat de noile unelte pentru afişarea noilor „product ads” pe Facebook: Target şi Shutterfly. În timp ce Target susţine că noile reclame au avut un succes deosebit pe mobile, unde ratele de conversie au fost dublate, Shutterfly a dezvăluit că a înregistrat cu 20% mai multe click-uri pe noile reclame. Se pare că algoritmul nou este destul de eficient pentru a oferi rezultate pozitive încă de la început. Cu puţin noroc în curând nu vom mai primi pe Facebook reclame pentru tot felul de produse şi servicii irelevante pentru noi.