YouTube activează serviciul de donaţii Fan Funding

Autor: Cătălin Niţu 02.09.2014
YouTube activează serviciul de donaţii Fan Funding

YouTube este în continuă evoluţie, însă schimbările au şifonat relaţiile serviciului cu creatorii de conţinut în ultima vreme. Cea mai nouă funcţie va fi însă pe placul acestora, întrucât oferă o nouă posibilitate de a monetiza conţinutul. Aceasta se numeşte Fan Funding şi este deja disponibilă în câteva ţări.

Cei care urmăresc anumite canale pot să ajute creatorii de conţinut oferindu-le bani sub formă de donaţii prin programul Fan Funding. Această metodă de a monetiza materialele video de pe YouTube vine în completarea banilor pe care canalele îi pot face din reclamele care apar înaintea sau în timpul clipurilor. Având în vedere că anumite canale de YouTube nu pot să câştige bani de pe urma anumitor clipuri care folosesc alte materiale sub copyright, donaţiile din partea fanilor ar putea duce la mai multe clipuri cu valori de producţie avansate, fără frica sistemului Content ID.

Fan Funding este disponibil în Statele Unite, Japonia, Mexic şi Australia şi va veni şi în alte ţări în curând. Tranzacţiile sunt realizate prin intermediul serviciului Google Wallet, ceea ce sugerează că pentru a primi suport, ţara în care locuieşti trebuie să aibă acces la acesta. De asemenea, Google primeşte o mică parte din fiecare tranzacţie, care de obicei pentru donaţii sau alte lucruri de acest gen este stabilit undeva în jurul a 5% din valoarea totală. 

Cei care vor să doneze bani creatorilor de conţinut pot face asta atât din interfaţa web, cât şi de pe mobil. Canalele care au această funcţie activată sunt marcate cu o pictogramă sau banner într-unul din colţurile ferestrei video, cu link-uri către pagina de donaţii.