Microsoft va repara jocurile de pe Windows Store

Autor: Cătălin Niţu 17.03.2016
Microsoft va repara jocurile de pe Windows Store

În încercarea de a linişti puţin gamerii nemulţumiţi de limitările Windows Store când vine vorba despre jocuri video, Microsoft a dezvăluit la GDC câteva detalii despre funcţiile care urmează să fie activate în viitorul apropiat pentru aplicaţiile Universal Windows Platform (UWP). De asemenea, avem pentru prima dată o fereastră de lansare pentru suportul pentru astfel de software (UWP) pe Xbox One.

Jocurile pentru Windows Store sunt tot timpul obligate să folosească funcţia Vsync, apreciată de o parte dintre utilizatori şi detestată de alţii. Atât timp cât framerate-ul rămâne constant şi peste frecvenţa de împrospătare a monitorului, Vsync nu constituie o problemă. Aplicaţiile UWP însă limitează framerate-ul la maximum 60 de cadre pe secundă, fără opţiunea de a-l debloca prin dezactivarea acestei opţiuni. Desigur, dezactivarea Vsync poate adăuga artefacte vizuale, însă unii gameri sunt dispuşi să le vadă pentru a micşora timpul de răspuns al comenzilor.

De asemenea, cei care beneficiază de monitoare G-Sync sau Freesync le vor putea folosi la adevărata lor capacitate, aplicaţiile UWP primind suport oficial pentru cele două tehnologii. Desigur, discuţia a fost centrată în jurul DirectX 12, deci probabil că va fi necesară o placă video compatibilă pentru a putea folosi noile funcţii confirmate.

Nu în ultimul rând, Microsoft a dezvăluit că Xbox One va primi suport pentru aplicaţiile universale în această vară. Vom afla mai multe detalii despre evoluţia jocurilor în format UWP, cât şi despre ce aplicaţii vom putea folosi pe Xbox în cadrul conferinţei BUILD, care va avea loc la sfârşitul acestei luni în San Francisco.