Tabletele Surface sunt o piatră de moară pentru bugetul Microsoft

Autor: Dorian Prodan 31.07.2013
Tabletele Surface sunt o piatră de moară pentru bugetul Microsoft

Acum două săptămâni, Microsoft a publicat rezultatele financiare anuale, acestea înregistrând şi pierderea de circa 900 de milioane de dolari care a fost cauzată de stocurile prea mari şi reducerile de preţuri pentru tabletele Surface RT. Prima experienţă a companiei Microsoft în domeniul sistemelor PC este mai costisitoare decât am fi crezut, întreaga gamă Surface fiind, după un an de zile, pe pierdere.

Spre deosebire de mai mica şi neîndrăgita tabletă Surface RT, modelul superior Surface Pro este un Ultrabook cu ecran de 10” care este ascuns în carcasa unei tablete. Rulând Windows 8 şi oferind acces la toate aplicaţiile desktop consacrate, Surface Pro  nu a reuşit nici el să atragă suficienţi cumpărători. În consecinţă, deşi divizia Windows din cadrul Microsoft a înregistrat o creştere de şase procente, tabletele Surface sunt o piatră de moară.

După nouă, respectiv şase luni de prezentă pe piaţă, tabletele Surface RT şi Surface Pro au adus venituri de 853 de milioane de dolari, o sumă mai mică decât pierderea de 900 de milioane de dolari adusă numai de modelul Surface RT. Ca şi cum lucrurile nu ar fi fost destul de dureroase, Microsoft a cheltuit încă 898 de milioane de dolari cu publicitatea pentru sistemul de operare Windows 8 şi tabletele Surface, diferenţa dintre cheltuieli şi venituri fiind dureros de dezamăgitoare.

Conform unor zvonuri, Microsoft ar pregăti deja o nouă generaţie de tablete Surface însă, în aceste condiţii, poate că o analiză mai bună a pieţei ar fi indicată înaintea aruncării în sobă a încă unui sac cu bani.

Tags: