Facebook plănuiește lansarea unui smartwatch pentru activități sportive și mesagerie

Autor: Cătălin Niţu 14.02.2021
Facebook plănuiește lansarea unui smartwatch pentru activități sportive și mesagerie

După Oculus Rift și Portal, Facebook dorește să intre pe o nouă piață de dispozitive hardware. Cele mai noi zvonuri despre planurile companiei sugerează că este vorba despre lansarea unui smartwatch de sine stătător care va fi concentrat în jurul funcțiilor de mesagerie și fitness. Acesta va fi bazat pe Android, dar nu va necesita prezența unui smartphone cu Android sau iOS pentru a oferi întreaga funcționalitate.

Facebook Watch ar putea fi folosit independent de un smartphone

Conform The Information, Facebook se pregătește să lanseze primul său ceas inteligent cândva în 2022. Acesta va folosi Android în varianta open source, deci nu va necesita integrare cu serviciile și aplicațiile de la Google și nici nu va fi dependent de magazinul Play Store pentru acces la aplicații. De altfel, nici conexiunea la internet nu va fi dependentă de un smartphone, întrucât ceasul se va putea conecta de unul singur la rețea și Wi-Fi.

Desigur, la capitolul funcții de mesagerie, acesta va integra Facebook Messenger și probabil alte servicii Facebook precum Instagram și WhatsApp, însă funcțiile sale principale vor fi în domeniul activităților sportive. Ceasul va oferi probabil funcțiile obișnuite de monitorizare a efortului, însă va fi compatibil și cu alte servicii de fitness precum cele de la Peloton.

Și mai interesant este faptul că Facebook nu va încerca să concureze pe piață cu concurenți care oferă dispozitive similare la prețuri înalte. Compania nu va urmări profit de pe urma ceasului, întrucât prețul va fi stabilit foarte aproape de costul componentelor. Compania se va baza probabil pe colectarea de date de la utilizatori, pe care le va putea folosi pentru a personaliza și mai bine reclame pe platformele sale.

Astfel de informații sunt foarte valoroase pentru companii, întrucât dacă știe că faci sport des, îți poate recomanda articole sportive și alte produse sau servicii în reclame. Totodată, va fi greu pentru Facebook să convingă utilizatorii să cumpere Facebook Watch care să colecteze date despre sănătatea lor în condițiile în care compania s-a confruntat în ultimii ani cu probleme destul de grave de securitate a datelor.

sursa: The Information