Facebook lansează Instagram Reels în India, clona sa de TikTok

Autor: Cătălin Niţu 06.07.2020
Facebook lansează Instagram Reels în India, clona sa de TikTok

Facebook a văzut oportunitatea pe piața din India și lansează clona sa de TikTok numită Instagram Reels în această regiune. Săptămâna trecută, autoritățile din India au interzis accesul la TikTok alături de alte 58 de aplicații din China, care sunt considerate „periculoase”. Astfel, a fost creat un vid în spațiul social media pe această piață, iar Instagram Reels ar putea să îl acopere, întrucât oferă majoritatea funcțiilor TikTok, cu avantajul că leagă totul de Instagram, o rețea deja extrem de populară.

Facebook s-a mișcat repede după interzicerea TikTok

Instagram Reels era deja în teste de câteva luni. Această funcție a debutat în Brazilia și a fost extinsă în ultimele câteva săptămâni în mai multe țări. Facebook a țintit în special țările în care TikTok nu are o prezență foarte mare cu Reels. Acum că în India rețeaua de socializare de la ByteDance nici măcar nu mai este accesibilă fără un VPN, lansarea noii funcții de pe Instagram pare să fie oportună pentru Facebook.

Noua funcție permite înregistrarea de clipuri de maximum 15 secunde, cu acces la o selecție de unelte creative și ușor de folosit direct în Instagram. Aceste clipuri pot fi publicate atât pe profilul personal, cât și pe Instagram Stories. De asemenea, acestea pot fi trimise prin mesaje private și pot apărea în tab-ul Explore în noua secțiune Top Reels.

„Plănuim să începem testarea unei noi versiuni actualizate de Reels în mai multe țări. Reels este o nouă metodă distractivă și creativă pentru utilizatori să se exprime și să se distreze. Abia așteptăm să aducem această versiune nouă pentru comunitatea noastră globală. Nu avem planuri de a oferi o dată de lansare pentru alte țări în acest moment”, au declarat reprezentanții Facebook pentru Business Insider.

Nu este prima funcție Instagram „copiată”

Facebook pare să se concentreze foarte mult pe Reels. De curând, compania a închis aplicația Lasso, care era „copia” ideea din spatele TikTok. Acea aplicația nu a avut succesul dorit, asemeni altor experimente de la Facebook. Se pare că Instagram va continua să fie rețeaua care adună toate aceste funcții „copiate”, după ce Instagram Stories a devenit un adevărat succes, care a schimbat complet modul în care utilizatorii folosesc serviciul. Asta în condițiile în care Stories a fost o funcție inventată de Snapchat.

sursa: The Verge