Fostul CEO Google: „rețelele de socializare amplifică idioții și nebunii”

Autor: Cătălin Niţu 22.10.2020
Fostul CEO Google: „rețelele de socializare amplifică idioții și nebunii”

Eric Schmidt, fostul CEO Google, nu are o părere foarte bună referitoare la rețelele de socializare. Acesta sugerează ca platformele să înceapă să își controleze mai bine conținutul și utilizatorii pentru a evita în viitor legislație care să afecteze activitatea lor. De asemenea, acesta a avut o remarcă interesantă la efectele pe care rețelele de socializare le au. Acesta susține că aceste platforme „amplifică idioții și nebunii”.

Eric Schmidt, fost CEO Google nu are o părere foarte bună despre rețelele de socializare

Schmidt a oferit aceste declarații în cadrul unei conferințe virtuale organizată de Wall Street Journal ieri. Acesta a vorbit atât despre social media, cât și despre faptul că Google este acum sub investigație sub monopol. După ce a predat rolul de CEO Google lui Larry Page, care l-a predat apoi lui Sundar Pichai, Schmidt a rămas în consiliul de directori al companiei până anul trecut. În prezent, Eric Schmidt nu mai are niciun rol oficial în organigrama Google, însă este în continuare unul dintre acționarii majoritari.

„Contextul rețelelor de socializare care servesc drept amplificatoare pentru idioți și oameni nebuni nu este ceea ce intenționam [când le-am creat]. Dacă industria nu reușește să dea de cap acestei probleme printr-o metodă inteligentă, va apărea legislație [care va face asta].”, a declarat Schmidt.

Aici este vorba în special despre platforme precum Facebook și Twitter, care au început abia acum, în ultimele câteva luni să ia acțiuni mai serioase împotriva unor grupuri de utilizatori care încalcă regulamentul, dar și despre YouTube, compania pe care chiar Schmidt a cumpărat-o pentru Google atunci când era CEO. În cazul YouTube, Google a început să limiteze vizibilitatea clipurilor care conțin dezinformare pe subiecte importante precum COVID-19.

Acesta nu crede că Google are monopol pe căutări

Cât despre monopolul Google în domeniul motoarelor de căutare, Schmidt spune că nu este vorba despre așa ceva. Dezbinarea companiei în mai multe companii mai mici nu ar fi o soluție, întrucât utilizatorii aleg Google pentru că este mai bun, nu pentru că își folosește poziția dominantă pentru a bloca concurența:

„Aș avea mare grijă cu aceste afirmații despre dominanță. Nu sunt de acord cu ele. Google nu are o cotă de piață de 100%. ” a mai declarat Schmidt.

sursa: Bloomberg