„Imediat ce informaţia a fost postată, aşteptările de intimitate dispar”, spun avocaţii Facebook

21.06.2019
„Imediat ce informaţia a fost postată, aşteptările de intimitate dispar”, spun avocaţii Facebook

Facebook se confruntă cu o criză de imagine şi încredere la nivel global în urma scandalului Cambridge Analytica. Compania a încearcat în cadrul conferinţei F8 să adreseze problemele legate de securitatea datelor, împingând în faţă funcţii de „intimitate”, însă avocaţii companiei par să fie de altă părere. Conform declaraţiilor acestora într-unul dintre procesele care au apărut în urma Cambridge Analytica, publicarea de conţinut pe o reţea de socializare, indiferent dacă este publică sau pentru un grup restrâns de prieteni, nu garantează intimitate.

Orin Synder este avocatul Facebook care a venit cu această declaraţie, care a fost respinsă de judecătorul cazului:

„Nu poţi avea control asupra intimităţii pentru că prin publicarea şi partajarea cu sute de prieteni pe o platformă socială, cu scopul de a te afirma, de a dezvălui şi de a oferi informaţii private cu sute de oameni, conform legilor de sute de ani şi sub judecata Congresului şi SCA, ai renunţat la orice aşteptare rezonabilă de intimitate.”

Această declaraţie dezvăluie poziţia reţelei de socializare asupra intimităţii datelor. Practic, orice publici online pe o platformă de socializare, indiferent dacă a fost o postare pentru un grup restrâns de 2 prieteni sau pentru un grup mai mare de câteva zeci, sute sau mii, acea informaţie nu mai este privată. Nu este clar însă care este poziţia companiei asupra acestor date şi cine are drepturi asupra lor. Toată problema Cambridge Analytica fiind „recoltarea” detaliilor private şi utilizarea lor în scopuri „comerciale”.

Judecătorul a pus în discuţie un caz ipotetic, în care utilizatorul şi-a setat un grup foarte strâns de prieteni care pot vedea conţinutul publicat pe Facebook şi a întrebat dacă ar fi o violare a intimităţii în cazul în care reţeaua foloseşte fotografiile, like-urile şi postările pentru a furniza informaţii despre utilizator către alte companii. Aparent, în concepţia celor de la Facebook, imediat ce informaţia a fost împărtăşită cu o singură altă persoană, aşteptările de intimitate dispar.

 

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult