Instagram Lite se întoarce pe Google Play Store într-o versiune de 2 MB

Autor: Cătălin Niţu 10.03.2021
Instagram Lite se întoarce pe Google Play Store într-o versiune de 2 MB

Facebook aduce înapoi pe piață o nouă versiune a aplicației Instagram Lite. Compania a retras versiunea originală a acesteia anul trecut din magazinele de aplicații, lăsând în loc versiunea standard, care poate fi prea pretențioasă din punct de vedere al performanței necesare, dar și consumului de internet. Astfel, că acum, compania lansează o nouă versiune, cu funcționalitate extinsă, compatibilă chiar și cu noua funcție Reels, la o dimensiune de numai 2 MB.

Instagram Lite include majoritatea funcțiilor importante

Noua versiune Instagram Lite este dezvoltată în birourile din Tel Aviv ale Facebook și promite experiența aproape completă Instagram, fără micile lucruri care îți distrag atenția. De exemplu, nu ai toate filtrele avansate pentru cameră. Dar tot poți publica fotografii, clipuri video și story-uri, poți conversa cu prietenii sau comenta pe baza conținutului de pe rețea.

Ce lipsește cu desăvârșire este Instagram Live, capabilitatea de a face transmisii video prin interiorul rețelei, dar nici funcția de magazine, prin care poți cumpăra produse direct prin Instagram, nu apare în această versiune. Filtrele AR pentru fotografii sau clipuri sunt eliminate pentru că această aplicație este dedicată dispozitivelor mai ieftine, care nu ar avea oricum puterea de procesare necesară.

De altfel, cei care folosesc aplicația Instagram Lite vor primi fotografii în feed și clipuri ceva mai bine comprimate direct de pe server, pentru a nu solicita hardware-ul telefoanelor.

Aplicația începe lansarea pe Google Play în 170 de țări de astăzi și este orientată în special către țările cu penetrare mai mică a adopției internetului, către cei care locuiesc în zone cu semnal mai slab, sau care au conexiuni de viteză redusă. Aceasta este și o ocazie nouă de a încerca să atragă public nou către Instagram Reels, funcția care copiază formatul de clipuri de pe TikTok. În India există o șansă mare să câștige mulți utilizatori noi, care nu puteau folosi într-un mod confortabil aplicația standard, întrucât TikTok este interzis în această țară.

sursa: Engadget