Microsoft testează „Playable Ads” în Windows Store, un tip de „demo” instant al aplicaţiilor

Autor: Cătălin Niţu 13.03.2017
Microsoft testează „Playable Ads” în Windows Store, un tip de „demo” instant al aplicaţiilor

Google Instant Apps încă nu au fost lansate la scară largă decât pentru câteva aplicaţii „de test” pe Android, însă acest gen de funcţionalitate pare să fi atras şi atenţia unui alt jucător major de pe piaţa de sisteme de operare: Microsoft. Membri programului Windows Insider pot acum să testeze aplicaţiile din Windows Store fără să le descarce în prealabil, pentru un timp limitat. Cea mai bună parte a acestei iniţiative este că dezvoltatorii nu trebuie să implementeze nimic în plus în aplicaţie pentru a beneficia de funcţionalitatea „Playable Ads”.

Spre diferenţă de Instant Apps de pe Android, unde dezvoltatorii trebuie să realizeze o versiune „demo” a aplicaţiei care să fie conformă cu o serie de reguli stricte impuse de Google, Instant Apps oferă întreaga experienţă pentru un timp limitat. Practic, odată ce apeşi pe butonul „Try Now” din Windows Store, aplicaţia este pornită imediat şi poate fi folosită normal timp de trei minute. Microsoft consideră că în trei minute utilizatorii au destul timp pentru a se lămuri cu referire la funcţionalitatea oferită, pentru a putea lua decizia de a descărca sau nu local software-ul.

Se pare că modul de funcţionare implică streaming-ul în timp real al fişierelor necesare pentru rularea aplicaţiei, care sunt şterse apoi. După cele trei minute, utilizatorii au opţiunea de a descărca aplicaţia pentru a continua utilizarea, sau pot închide aplicaţia complet. Pentru a beneficia de butonul „Try Now” pe pagina din Windows Store, dezvoltatorii nu trebuie decât să activeze butonul din interfaţa de publicare, iar Microsoft se ocupă de implementarea acestuia.

Probabil cel mai interesant lucru este faptul că Microsoft nu numeşte la aceste sesiuni de testare „aplicaţii” ci „reclame interactive”, sugerând că sunt mai degrabă o nouă metodă de promvare. Având în vedere că suportul din partea dezvoltatorilor pe Windows Store este încă destul de limitat, având în vedere că nu există prea multe metode de a ajunge rapid în faţa utilizatorilor, Playable Ads ar putea fi mult mai eficiente decât simple screenshot-uri ataşate pe pagina aplicaţiilor.