Este inadmisibil ce fac Google şi Apple. Un telefon care costă 1.000 de dolari nu ar trebui, sub nicio formă, să fie livrat cu atât de multe probleme

14.11.2017
Este inadmisibil ce fac Google şi Apple. Un telefon care costă 1.000 de dolari nu ar trebui, sub nicio formă, să fie livrat cu atât de multe probleme
Un jurnalist de la Mashable are un punct de vedere legitim: este inadmisibil ca o companie să livreze un smartphone care costă 1.000 de dolari şi este plin de probleme hardware şi software. Acestea sunt atât de multe în cazul celor mai noi modele de la Google şi Apple, încât ar fi greu de digerat chiar şi la smartphone-uri care costă 300 de dolari. 
 
Noile telefoane despre care vorbim, Pixel 2/2 XL şi iPhone X, au fost lansate cu multe „scăpări”, iar în cele mai scumpe versiuni aceste modele au preţuri mai mari de 1.000 de dolari pe majoritatea pieţelor. 
 
 
Să recapitulăm, mai jos, pe scurt, aceste probleme. 
 
La multe unităţi Pixel 2 apar una sau mai multe dintre aceste probleme: culorile sunt afişate greşit, se aud zgomote în difuzoare, LED-ul pentru notificări nu funcţionează, stratul oleofobic de pe ecrane se uzează repede, Google Assistant nu mai funcţionează când sunt conectate căşti Bluetooth, iar unele terminale au fost livrate fără sistem de operare. 
 
La iPhone X au fost relatate probleme precum: o dungă verde verticală pe o parte a ecranului, zgomot în difuzor, ecranul nu mai funcţionează la temperaturi scăzute, multe probleme software, rezistenţă la apă şi praf prost implementată, iar tehnologia de autentificare Face ID nu este atât de sigură pe cât a fost promovată. 
 
Sunt companii mult mai mici care ar fi jenate dacă ar lansa pe piaţă astfel de produse. Apple şi Google sunt giganţi care au ca angajaţi unii dintre cei mai buni ingineri din lume şi au miliarde de dolari în conturi. Nu ne rămâne decât să sperăm că toate aceste incidente vor determina cele două companii să testeze mult mai temeinic viitoarele produse şi să nu se mai grăbească să le lanseze înainte de termen. Bunăstarea acţionarului nu este responsabilitatea clientului. 
 
Aceste lucruri se întâmplă deoarece companiile ştiu că oamenii se vor grăbi să le cumpere produsele imediat ce apar pe piaţă. Au investit masiv în marketing, dar puţin în facilităţile de testare. Dacă fanii i-ar sancţiona într-un fel sau altul (să nu cumpere imediat, să-i critice atunci când greşesc etc.) pe producători pentru aceste abateri, cu timpul problemele s-ar diminua. 
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult