iPhone XR nu se vinde atât de bine pe cât spera Apple

Autor: Cătălin Niţu 06.11.2018
iPhone XR nu se vinde atât de bine pe cât spera Apple

iPhone XR este un smartphone foarte bun, în ciuda faptului că pare să fie „oaia neagră” a seriei X, cu un display cu rezoluţie mai mică bazat pe tehnologie LCD şi o singură cameră foto. Apple se aştepta ca acest model, echipat cu cel mai puternic chipset Apple şi livrat în şase culori distincte să fie un adevărat hit, care să reprezinte grosul vânzărilor pentru următorul an fiscal, însă realitatea din piaţă este alta. Compania a anunţat partenerii că nu are nevoie de suplimentarea liniilor de producţie.

Conform unui raport Nikkei, bazat pe surse apropiate furnizorilor de componente Apple şi care cunosc detalii despre partenerii pe care compania îi foloseşte pentru producţie, iPhone XR se vinde sub proiecţiile iniţiale. Astfel, liniile de producţie în plus de la Foxconn şi Pegatron nu vor mai fi folosite, în timp ce al treilea partener pentru producţie, Wistron, a fost anunţat că nu va mai participa la producţia de iPhone XR pentru sezonul de sărbători, cel puţin.

În cazul Foxconn 60 de linii de producţie de iPhone-uri trebuia să fie dedicate telefoanelor Apple, însă compania a redus volumul la doar 45 de linii (scăzând în consecinţă comenzile de iPhone XR cu aproximativ 25%). În locul iPhone XR, Apple a comandat un volum mai mare de iPhone 8 şi 8 Plus. Iniţial, compania plănuia să comande 20 de milioane de bucăţi ale modelelor de anul trecut, însă comanda a urcat acum la 25 de milioane. Foxconn produce iPhone 8 Plus, în timp ce Pegatron va produce în continuare modelul iPhone 8.

Aceste veşti vin imediat după raportul financiar Apple de la sfârşitul Trimestrului 3, când Apple a anunţat că nu va mai oferi numărul de unităţi livrate pentru dispozitivele sale (atât din gama cu iOS, adică iPhone şi iPad, cât şi din familiile Mac sau Apple Watch). Compania crede că investitorii vor fi mai degrabă mulţumiţi de cifrele de încasări şi profit, care sunt pe un trend ascendent în urma creşterii preţului mediu per unitate cauzat de scumpirea dispozitivelor din toate familiile de produse din ultimii doi ani.