Apple dă vina pe libertatea utilizatorilor de a-şi repara telefoanele, pentru vânzările iPhone în scădere

În efortul de a maximiza cifrele de vânzări, Apple a recurs la strategii păguboase pentru utilizatori, cum ar fi actualizarea telefoanelor iPhone cu versiuni de iOS mai puţin optimizate şi chiar limitarea artificială a puterii de procesare, pe motiv că acumulatorul ar fi deja defect. Însă odată ce adevărul a ieşit la iveală, scandalul iscat a obligat compania americană să-şi revizuiască strategia, ba chiar să oferea utilizatorilor posibilitatea de a-şi repara telefoanele iPhone la un cost rezonabil.

Simultan, Apple a eşuat în planul de atragere a cumpărătorilor prin lansarea unor modele iPhone cu design inovator, mulţi dintre aceştia rămânând cu impresia că achiziţionează o versiune cosmetizată a telefonului pe care îl au deja în buzunar. Rezultatul este scăderea cu 9 miliarde dolari a veniturilor realizate. Într-o bună măsură, pierderea este rezultatul libertăţii oferite utilizatorilor pentru a readuce telefoanele iPhone la performanţe comparabile celor de la momentul achiziţiei, plătind aproximativ 29 dolari pentru înlocuirea acumulatorului Li-ion „îmbătrânit”, folosit drept pretext pentru a explica limitarea artificială a performanţelor.

Protejat într-o husă de protecţie şi „reparat” la cererea utilizatorului, un model iPhone de acum 1-2 ani nu oferă aproape nici un motiv pentru achiziţionarea unui telefon nou, Apple livrând deja majoritatea inovaţiilor împreună cu ultima versiune de iOS. Nici preţul de până la 1449 dolari solicitat pentru ultima versiune iPhone X nu lucrează în favoarea Apple, impulsul utilizatorilor de a comanda cel mai nou model iPhone fiind temperat de perspectiva golirii bugetului pentru cumpărături.

Deocamdată, buletinul informativ oferit de Apple este doar unul orientativ, lipsind cifrele exacte de vânzări. Probabil, nici nu vom afla mai mult de atât, compania anunţând în luna noiembrie 2018 că nu va mai dezvălui exact câte unităţi iPhone, iPad sau Mac a vândut efectiv. Fără alte soluţii, perdeaua de fum lăsată în jurul cifrelor de vânzări este singura soluţie a pentru a ascunde situaţia exactă a companiei.

 

publicitate