Xperia 1 şi Xperia 10 nu se bucură de succes în piaţă. Vânzările de smartphone-uri Sony sunt foarte slabe

Divizia de mobile de la Sony este într-o continuă scădere, în ciuda eforturilor de a schimba puţin gama de produse oferită. La începutul anului 2019, compania a prezentat seriile Xperia 1 şi Xperia 10, care ar fi trebuit să îmbunătăţească performanţa companiei pe piaţa de smartphone-uri, însă acestea nu par să fi avut succesul dorit. După unul dintre cele mai slabe trimestre de până acum, Sony scade proiecţiile de vânzări pentru întregul an fiscal.

Iniţial, Sony se aştepta să vândă 5 milioane de smartphone-uri în anul fiscal 2019, care a început pe 1 aprilie şi se termină anul viitor pe 31 martie. În urma vânzărilor slabe ale primului trimestru, care au adus vânzări de numai 900.000 de unităţi, pentru prima dată în istoria companiei când nu sunt atinse nici măcare un milion de vânzări în cadrul acestei categorii, compania a scăzut aşteptările. Acum, Sony speră să vândă în total 4 milioane de smartphone-uri în cursul întregului an.

Această scădere este imensă având în vedere rezultatele din ultimii ani. În urmă cu cinci ani, Sony vindea 40 de milioane de unităţi anual, iar numai anul trecut în aceeaşi perioadă, reuşise să vândă 2 milioane de unităţi. Seriile Xperia 10 şi Xperia 1 nu se bucură de vânzări prea bune, în ciuda faptului că modelul Xperia 1, proaspăt lansat în majoritatea pieţelor, nu era în stocul magazinelor prea des. Iniţial acest lucru părea să se datoreze cererii crescute, însă adevărul pare să fie că Sony nu a avut destule unităţi disponibile.

Veştile proaste legate de divizia de mobile de la Sony nu se vor termina prea curând. Compania se aşteaptă ca aceasta să nu fie profitabilă până la sfârşitul anului fiscal 2020, adică până pe 31 martie 2021. Nu este clar însă cum va încerca compania japoneză să aducă această divizie pe profit în afară de a reduce costurile operaţionale, întrucât vânzările de smartphone-uri Xperia sunt în continuă scădere.

 

publicitate