Deoarece acest tip de conţinut este greu de cenzurat, China a interzis complet livestreamingul pe trei platforme importante

Autorităţile chineze au interzis livestreamingul, video şi audio, pe trei platforme online importante. Acestea sunt Weibo, iFeng şi ACFUN.

 

Weibo, versiunea chineză a Twitter, este una dintre cele mai mari reţele de socializare din China, cu peste 340 de milioane de utilizatori activi. Compania se bazează, pentru venituri, pe streamingul de jocuri video. După această decizie a autorităţilor, Sina Weibo a pierdut 1 miliard de dolari din capitalizarea bursieră. 

 

Multe dintre celebrităţile online din China îşi câştigă existenţa făcând livestreaming. De exemplu, Papi Jiang, „Regina Internetului” din statul comunist, are 44 milioane de fani pe mai multe reţele de socializare online. Dintre aceştia, 23 de milioane sunt pe platforma Weibo. Potrivit administraţiei naţionale pentru presă, radio, film şi televiziune, cele trei platforme au încălcat regulile existente, deoarece au permis „propagarea de discursuri negative”.

 

Cenzura pe internet în China este tot mai pronunţată. Tot în această lună au fost închise 60 de conturi Weibo care publicau zvonuri despre celebrităţi.

Mai mult, anul trecut China a introdus noi reguli prin care le este interzis femeilor să facă livestreaming în timp ce mănâncă banane „într-un mod erotic”. Pare o glumă, dar nu este. Potrivit autorităţilor, noile reguli au fost gândite pentru a controla conţinutul web „nepotrivit şi erotic”. Sunt interzise, conform noilor reguli, şi clipurile video sau transmisiunile în care femeile poartă doar ciorapi şi lenjerie intimă sau doar bretele.

 

În 2016, piaţa de livestreaming a avut, la nivel mondial, o valoare de 9 miliarde de dolari, potrivit Statista.

 

 

publicitate
închide
Pasionat de gadgeturi? Şi noi!
Vrei să primeşti primul cele mai noi ştiri despre gadgeturile care îţi îmbunătăţesc viaţa zilnic?
Abonează-te la newsletter-ul Go4it şi fii sigur că eşti la curent cu tot ce e nou în IT&C.
Nu uita să-ţi verifici adresa de e-mail şi să confirmi abonarea printr-un click pe link-ul din mail-ul primit .
Sunt deja abonat