Celebrităţile de pe Instagram din SUA, somate să declare sumele primite pentru promovarea de produse

Federal Trade Commission (FTC) a somat 90 de celebrităţi online din SUA să declare ce sume primesc pentru promovarea de produse pe reţelele de socializare online. Dacă nu fac acest lucru, persoanele vizate riscă să fie anchetate pentru oferirea de servicii de publicitate mascată.

 

Printre celebrităţi se numără vedete cunoscute precum David şi Victoria Beckham, Jennifer Lopez sau actriţele Shay Mitchell şi Vanessa Hudgens.

Avertismentul FCC a venit după ce organizaţia Public Citizen a depus o plângere anul trecut care se referea la faptul că vedetele de pe Instagram promovează produse fără să specifice faptul că sunt plătite pentru acest lucru. Avem de a face, astfel, cu publicitate mascată. „Instagram a devenit Vestul Sălbatic al publicităţii mascate care ţinteşte tinerii şi în special fetele tinere”, se arată în sesizarea făcută la FTC de Public Citizen.

 

Exemplu de publicitate mascată: modelul Lindsey Pelas promovează brandul 1stphorm

 

FCC are un set de reguli pentru promovarea de produse pe reţelele de socializare. Cei care fac acest lucru trebuie să spună dacă sunt sau nu plătiţi pentru promovare şi care este relaţia lor cu brandul respectiv.

 

Public Citizen atrage atenţia că multe dintre produsele promovate prin publicitate mascată pe Instagram pot fi dăunătoare pentru consumatori, deoarece pretind că aduc beneficii inexistente.

publicitate
închide
Pasionat de gadgeturi? Şi noi!
Vrei să primeşti primul cele mai noi ştiri despre gadgeturile care îţi îmbunătăţesc viaţa zilnic?
Abonează-te la newsletter-ul Go4it şi fii sigur că eşti la curent cu tot ce e nou în IT&C.
Nu uita să-ţi verifici adresa de e-mail şi să confirmi abonarea printr-un click pe link-ul din mail-ul primit .
Sunt deja abonat