Bookeen Cybook Muse FrontLight – un e-reader accesibil cu ecran iluminat, care „înghite” aproape orice format îi dai [REVIEW]

18.04.2017
Bookeen Cybook Muse FrontLight - un e-reader accesibil cu ecran iluminat, care „înghite” aproape orice format îi dai [REVIEW]
SOFTWARE, PERFORMANŢĂ ŞI BATERIE

SOFTWARE ŞI PERFORMANŢĂ

Cybook Muse dispune de un procesor Cortex A8 de 1 GHz, 256 MB memorie RAM şi are capacitate de stocare internă de 4 GB. Aceasta poate fi extinsă prin intermediul unui card de memorie micro-SD.

Dispozitivul rulează software-ul Boo Reader, bazat pe Linux, despre care pot spune că este foarte reuşit, deşi nu sunt foarte familiarizat cu platformele oferite de alte produse similare. Interfaţa este curată, intuitivă şi răspunde la comenzi fără probleme. Sistemul de operare dispune de meniu în limba română, iar pe dispozitiv sunt încărcate ghiduri de utilizare în mai multe limbi. Din păcate nu este disponibil şi unul în limba noastră.

Când este pornit, Boo Reader afişează trei secţiuni: în partea de sus cartea care este citită în acel moment, la mijloc biblioteca utilizatorului, iar în partea de jos magazinul de cărţi electronice.

Apăsarea butonului de meniu deschide în partea de jos a ecranului o secţiune cu opţiunile: Acasă, Bibliotecă (cărţile pot fi afişate în listă sau grilaj), Magazin, FrontLight şi Meniu. Din ultima secţiune poate fi selectată limba interfeţei, se poate face conectarea la Wi-Fi , stabilită durata pentru Modul Repaus sau pot fi inversate butoanele care schimbă pagina.

Ca orice companie care produce e-book readere, Bookeen oferă şi propriul magazin online, care poate fi accesat direct de pe dispozitiv prin conectarea la Wi-Fi. Din păcate, Booken Store include în cea mai mare parte titluri în limba franceză. Aceasta nu este, însă, o problemă. Toate cărţile în format EPUB pe care le-am cumpărat din Google Play au putut fi deschise fără probleme de Cybook Muse. Procedura este simplă: cumperi o carte, o descarci pe computer, apoi conectezi e-book readerul la portul USB al computerului. Cărţile sunt apoi copiate în directorul Import de pe Bookeen, iar după deconectarea de la PC pot fi accesate de pe acesta. Nu am avut probleme nici cu cărţile electronice în format EPUB luate din orice alte surse.

Din păcate Bookeen Cybook Muse nu dispune de browser de internet dedicat. Totuşi, în secţiunea Bookeen Store există un buton Browse. La apăsarea acestuia se deschide un browser de internet foarte simplu, dar navigarea este destul de lentă. Pentru a-l putea accesa trebuie, însă, mai întâi să vă faceţi cont în magazinul online de cărţi. Aceasta nu este o experienţă tocmai plăcută, deoarece toate meniurile magazinului sunt în franceză, iar tastatura de pe Cyber Muse este destul de înceată. Dacă doriţi, totuşi, un cont, vă recomand să îl faceţi de pe computer apoi să introduceţi în e-book reader doar numele de utilizator şi parola.

Totodată, trebuie precizat că Cybook Muse nu oferă suport pentru formatul MOBI. În schimb, e-readerul suportă popularul format PDF.

Dispozitivul dispune de mai multe dicţionare preinstalate, printre care Cambridge American English Dictionary şi English_French Dictionary. Imediat ce ai selectat un cuvânt ţinând degetul apăsat pe el poţi vedea descrierea lui în dicţionarul setat ca implicit.

Pentru a pune un semn de carte trebuie doar să apeşi cu degetul pe colţul din dreapta sus al ecranului. La o nouă apăsare în acelaşi loc acesta dispare.

Utilizatorii pot alege între 7 fonturi diferite în care pot fi afişate textele, printre care şi cel dezvoltat de Bookeen, numit Caecilia. Eu l-am folosit pe acesta deoarece mi-a plăcut. Pentru dimensiunea fontului sunt disponibile 20 de nivele. Implicit, e-readerul afişează textul pe 20 de rânduri, iar marginile paginii au câte 5 mm.

Fiecare Cybook Muse vine cu 100 de cărţi încărcate, dintre care 36 sunt în limba engleză. Restul sunt în alte cinci limbi, printre care franceză, germană şi olandeză. Acestea pot fi şterse din bibliotecă.

COMPATIBILITATE

Bookeen Cybook Muse poate reda o mulţime de formate de cărţi electronice. Software-ul său este compatibil cu formatele EPUB, PDF, HTML, TXT, DJVU şi FB2. Totuşi, dispozitivul nu acceptă formatul MOBI.

E-readerul afişează şi multe formate de imagini, printre care: JPEG, PNG, GIF, BMP, ICO, TIF şi PSD.

BATERIE

Cybook Muse dispune de baterie Li-Polymer cu capacitate de 1.900 mAh. Cu luminozitatea setată la nivelul 16 din 20 şi după 6-7 ore de lectură zilnică, bateria m-a ţinut 7 zile. Potrivit producătorului, cu funcţia FrontLight dezactivată bateria oferă autonomie de o lună. Încărcarea se face destul de rapid. Cu un încărcător Samsung, Cybook Muse a ajuns la nivelul de 100% în aproximativ 2 ore.

CONCLUZIE

Bookeen Cybook Muse este un e-reader solid, care oferă multe dintre caracteristicile şi funcţiile întâlnite pe modele premium mult mai scumpe de la Amazon sau Kobo. Cu un preţ de aproximativ 550 de lei, acest e-book reader se poate compara la caracteristici cu Kindle Voyage, care costă dublu, şi cu Kobo Aura H2O, care are un preţ de aproximativ 900 de lei. Pentru cineva care nu a mai deţinut un e-book reader şi doreşte un dispozitiv avansat şi performant, cu cele mai recente funcţii şi preţ decent, Cybook Muse este alegerea corectă.

Produsul testat ne-a fost pus la dispoziţie de MGT, distribuitor Bookeen în România.

Hardware excelent
Software fără bug-uri
Design reuşit cu butoane foarte bine plasate
Autonomie mare a bateriei
Suportă foarte multe formate pentru text şi imagini
Preţ atractiv

Magazinul online este aproape inutil în România
Tastatură înceată
Lipseşte suportul pentru formatul MOBI

Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult