PocketBook Touch Lux 3 – un e-book reader „de lux” la preţ decent [REVIEW]

17.06.2017
PocketBook Touch Lux 3 - un e-book reader „de lux” la preţ decent [REVIEW]
SOFTWARE ŞI EXPERIENŢĂ DE UTILIZARE, CONCLUZIE

SOFTWARE ŞI EXPERIENŢĂ DE UTILIZARE

PocketBook Touch Lux 3 rulează o versiune de Linux în care au fost preinstalate câteva aplicaţii utile. Printre acestea se numără PocketBook Store, care oferă acces la titluri gratuite în mai multe limbi, printre care şi engleza. Multe dintre acestea se regăsesc şi în platforma Project Gutenberg sau alte magazine online populare de cărţi. Mai mult, eBook readerul oferă suport pentru serviciul Dropbox, din care pot fi sincronizate cărţi şi documente. Există chiar şi o aplicaţie pentru feed-uri RSS. Foarte important este browserul, care este unul complet şi permite navigarea pe internet. Aplicaţia seamănă cu versiunea mobilă de Google Chrome.

Pe Touch Lux 3 vin preinstalate chiar şi trei jocuri: Chess, Klondike şi Sudoku. Nu este disponibil un magazin virtual de aplicaţii suplimentare.

Accesul la internet se face prin intermediul conexiunii Wi-Fi.

Când e-readerul este deschis pentru prima dată, pe ecran sunt afişate cele mai recente trei cărţi accesate, cele mai recente titluri adăugate, iar în partea de jos trei secţiuni: Library, Store şi Browser. Apăsând pe cele două liniuţe din partea de jos, utilizatorul are acces la restul aplicaţiilor preinstalate. Exista chiar şi una Gallery în care pot fi văzute imaginile disponibile pe dispozitiv. Acestea pot fi folosite ca imagine de fundal pentru display atunci când e-readerul este oprit.

Cărţile proprii pot fi încărcate şi prin conectarea e-readerului la computer prin intermediul unui cablu USB. Nu este necesară instalarea unei aplicaţii. Touch Lux 3 este văzut de computer ca un dispozitiv de stocare extern, iar tot ce trebuie să faci este să copiezi cărţile pe acesta. Eu le-am pus în directorul Download, care exista deja pe dispozitiv.

Acest model PocketBook este compatibil cu majoritatea formatelor – .TXT, PDF, ePUB, DJVU, DRM, DOC, DOCX, FB2 -, dar recomand, pentru cea mai bună experienţă de lectură, formatul ePUB. Acesta permite un nivel ridicat de personalizare.

Pentru a putea cumpăra cărţi din aproape orice magazin din lume, cu excepţia Amazon, nu trebuie decât să introduceţi ID-ul Adobe. Cărţile pot fi achiziţionate direct din browserul dedicat, dar vă recomand să faceţi acest lucru de pe smartphone. După ce aţi descărcat o carte pe telefon, tot ce trebuie să faceţi este să o trimiteţi prin e-mail la o adresă PocketBook Sync indicată de dispozitiv, iar apoi apare în colecţie.

Am descoperit probleme cu afişarea formatului PDF. În cazul în care fişierul include multe imagini, deschiderea şi redarea acestora se fac destul de încet. Totuşi, după câteva ajustări făcute la setări – margini, layout, distanţa dintre rânduri – poţi găsi o soluţie de afişare acceptabilă.

Compania PocketBook, bazată în Lugano , Elveţia, este recunoscută pentru faptul că oferă suport pentru multe limbi europene. Printre acestea se numără şi Română. De asemenea, dispozitivul vine cu o mulţime de dicţionare preinstalate, printre care şi unul englez-român.

Aplicaţia de tastatură permite personalizarea acesteia. Sunt disponibile trei versiuni de tastatură.

Lectura de pe acest dispozitiv este plăcută, deoarece paginile se încarcă repede. Sunt disponibile 30 de nivele pentru mărimea fontului. Trecerea de la o un nivel la altul se face cu ajutorul unui buton zoom. Pot fi ajustate, de asemenea, distanţa dintre rânduri şi marginile paginilor. Touch Lux 3 este setat să facă o reîmprospătare completă a ecranului, pentru ca textul să arate tot timpul foarte curat, după fiecare cinci pagini. Utilizatorii pot alege ca reîmprospătarea să nu se facă niciodată sau o dată la 10 pagini, pentru a obţine o autonomie mai mare a bateriei.

Pentru că tot am pomenit de baterie, aceasta are o autonomie foarte bună. După două săptămâni în care am citit zilnic cel puţin două ore a scăzut de la 100% la aproximativ 60%.

CONCLUZIE

Cu un preţ de aproximativ 650 de lei, acest e-book reader se poate compara la caracteristici cu Kindle Voyage, care costă aproape dublu, şi cu Kobo Aura H2O, care are un preţ de aproximativ 900 de lei. Mai mult, Touch Lux 3 include butoane fizice pentru trecerea de la o pagină la alta, o caracteristică utilă pe care mulţi producători de e-readere au abandonat-o. Pentru cineva care nu a mai deţinut un e-book reader şi doreşte un dispozitiv avansat şi performant, cu preţ corect, PocketBook Touch Lux 3 este o alegere foarte bună.

Construcţie bazată pe materiale de calitate
Are butoane fizice pentru trecerea de la o pagină la alta
Funcţie de iluminare a ecranului bine implementată
Dispune de suport pentru Dropbox
Include slot pentru card microSD
Are o interfaţă reuşită

Nu se împacă foarte bine cu formatul PDF
Butonul On/Off nu este poziţionat în cel mai potrivit loc
Magazinul de cărţi inclus se concentrează pe limbile germană şi rusă

Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult