Un update al aplicației Lightroom de iOS a șters toate fotografiile utilizatorilor

Autor: Cătălin Niţu 22.08.2020
Un update al aplicației Lightroom de iOS a șters toate fotografiile utilizatorilor

Adobe este un nume extrem de cunoscut în rândul celor care lucrează în domenii creative, compania americană oferind soluții care au devenit standard în multe industrii pentru editare foto și video. Atunci când plătești un abonament lunar pentru acces la aplicațiile Adobe, te aștepți ca acestea să funcționeze la cel mai înalt nivel posibil, însă utilizatorii de iOS au avut o surpriză neplăcută cu aplicația Lightroom de mobil. Toate fotografiile din aplicație au dispărut, iar Adobe spune că nu există nicio metodă de a le restaura.

Lightroom a șters fotografiile utilizatorilor de iOS și iPad OS

Cel mai recent update pentru aplicația Lightroom de pe iOS și iPad OS, care aduce aplicația la versiunea 5.4, a fost lansat cu o problemă majoră. Acesta repara problemele din variantele precedente și adăuga funcționalități noi, dar la instalare ștergea automat toate fotografiile stocate în versiunea precedentă a aplicației. Mai mult, toate setările personalizate de editare foto (preset-uri) ale utilizatorilor erau șterse odată cu fotografiile.

Aflând de existența acestei probleme, Adobe a retras rapid update-ul și l-a înlocuit cu versiunea 5.4.1, care corectează problema, dar pentru unii utilizatori era deja prea târziu. Majoritatea utilizatorilor de iOS și Android lasă aplicațiile să se actualizeze automat atunci când telefonul este conectat la o rețea Wi-Fi, sau peste noapte, așa că probabil că mulți au primi update-ul fără să vrea.

Momentan, Adobe a ieșit în public cu declarații prin care își cere scuze față de clienți:

„Știm că unii clienți au pierdut fotografii și preseturi care nu pot fi recuperate. Ne cerem scuze sincere față de clienții afectați de această problemă.”

Cei mai afectați sunt cei fără abonamente Creative Cloud

Desigur, reacțiile utilizatorilor au fost mai puțin pozitive, lucru care a dus la declarații noi din partea reprezentanților Adobe. Se pare că există o mică speranță pentru unii dintre utilizatori. Se pare că bug-ul a afectat în special utilizatorii care nu foloseau Lightroom alături de un cont Creative Cloud și fără un abonament la soluția de backup în cloud. Pentru aceștia, Adobe recomandă, acolo unde există, restaurarea unui backup de iOS sau iPadOS care ar putea conține datele aplicației Lightroom de dinainte de update.

Cei care aveau abonamente Creative Cloud au pierdut însă doar fotografiile stocate local, care nu au fost la momentul update-ului încă urcate pe serverele Adobe. Totuși, această situație nu rezolvă problema inițială, că Adobe a lansat un update cu probleme care pe unii i-a costat arhiva de fotografii editate cu Lightroom poate de mai mulți ani.