A apărut primul motor de mașină pe amoniac. Ce avantaje are acest combustibil periculos

27.06.2023
Foto: GAC

Amoniacul a fost propus ca o alternativă la combustibilii tradiționali în domenii precum aviația sau transporturile, terestre și navale. Folosirea NH3 poate reduce emisiile de dioxid de carbon cu până la 90%.

Compania chineză GAC crede că amoniacul poate fi un combustibil eco pentru automobile. Producătorul de mașini a construit un motor care folosește gazul.

Amoniacul este mai ușor de produs și stocat decât hidrogenul. Mai mult, poate fi produs într-un mod ecologic, deși în acest moment producția nu este prietenoasă cu mediul înconjurător. Însă, NH3 este toxic și coroziv, fiind foarte periculos pentru oameni și animale.

Citește și: Apar primele automobile electrice cu baterii Sodiu-Ion. De ce sunt speciale aceste modele

În unele proiecte de sisteme de propulsie bazate pe NH3 este extras hidrogenul din amoniac, iar azotul este eliberat în aer. După aceea, procesul este similar cu cel folosit la vehiculele actuale care funcționează pe hidrogen.

Însă motorul GAC este unul termic, care arde amoniacul. Motorul are o capacitate de 2.0 litri, 161 CP și poate arde amoniac într-un mod sigur și eficient, potrivit producătorului. Comparativ cu un motor cu combustie internă convențional, emisiile de CO2 sunt cu 90% mai reduse.

Deoarece motorul nu este sută la sută verde, cel mai probabil GAC amestecă amoniacul cu ceva pentru a accentua arderile.

Ideea a mai fost explorată în trecut de o echipă de cercetători de la Korean Institute for Energy Research.

Sursa: New Atlas

Citește și Știrile Go4it: Primul motor de mașină pe amoniac. Un mit despre iOS, spulberat. Unde nu e bine să folosești spray WD-40

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult