Compania auto care a făcut lobby împotriva mașinilor electrice, dar acum investește miliarde în ele

Autor: Adrian Popa 19.10.2021
Compania auto care a făcut lobby împotriva mașinilor electrice, dar acum investește miliarde în ele
Foto: Shutterstock

O mare companie auto a cheltuit mulți bani în SUA în tentativa de a încetini rata de adopție a mașinilor electrice. Acest lucru s-a întâmplat deoarece Toyota a fost prinsă pe picior greșit. Compania japoneză a investit mult în automobile pe hidrogen, dar acestea nu au prins deocamdată la public.

Recent, însă, Toyota și-a schimbat strategia și a alocat 3,4 miliarde de dolari, până în 2030, pentru dezvoltarea de baterii pentru mașini integral electrice și plug-in hybrid (PHEV). Gigantul nipon va construi o fabrică în SUA în valoare de 1,29 miliarde de dolari. Prin această investiție, Toyota va crea 1.750 de locuri de muncă.

Noua fabrică va fi administrată de o companie mixtă realizată împreună cu Toyota Tsusho, o subsidiară care produce piese pentru producătorul auto.

Lobby intens împotriva mașinilor electrice

În această vară, reprezentanți ai companiei auto s-au întâlnit cu membri ai Congresului american, în spatele ușilor închise, pentru a încerca să încetinească tranziția spre vehicule electrice anunțată de guvernul condus de președintele Joe Biden. Toyota a fost criticată dur pentru aceste demersuri.

Politica sa a uimit, mai ales că marca japoneză a fost un pionier pe segmentul autmobilelor hybrid, cu modelul Prius, lansat în 1997.

Primiul model Prius, NHW10, a debutat pe piață pe 10 decembrie 1997 și nu semăna cu edițiile recente. (Foto: Wikimedia)

La scurt timp după ce și-a început mandatul, președintele american Joe Biden a anunțat că va înlocui toată flota de vehicule federale cu modele electrice. Măsura este una importantă. Autoritățile federale americane au în serviciu aproximativ 650.000 de vehicule.

Ulterior, guvernul SUA a anunțat și o strategie prin care va încuraja și cetățenii să achiziționeze mai multe automobile electrice.

Sursa: The Verge

CITEȘTE ȘI:

Foxconn ar vrea să devină Ford-ul chinezesc pe segmentul EV, lansând Model C, E și T

Mașina electrică pe trei roți cu pre-comenzi în valoare de 1 miliard de dolari. Care e secretul ei?