Europa a depășit China și a devenit cea mai mare piață pentru vehiculele plug-in

26.08.2020
Europa a depășit China și a devenit cea mai mare piață pentru vehiculele plug-in
Foto: Pixabay

Europa a devenit cea mai mare piață pentru vehiculele plug-in, categorie care include automobilele integral electrice, dar și mașinile hibrid.

Potrivit Bloomberg, în prima jumătate a anului 2020 europenii au cumpărat mai multe mașini care folosesc motoare electrice decât chinezii. Astfel, în Europa consumatorii au achiziționat peste 360.000 de vehicule plug-in.

Sursa: Bloomberg

Când vine vorba de automobile integral electrice, China rămâne cea mai mare piață din lume, cu aproape 250.000 de unități vândute în perioada ianuarie – iunie 2020. Prin comparație, pe bătrânul continent clienții au achiziționat, în aceeași perioadă, puțin peste 200.000 de mașini sută la sută electrice.

Europa investește masiv în infrastructură pentru mașini electrice

Tot în Europa se află și țara, Olanda, care are rețeaua de stații de încărcare cu cea mai rapidă creștere din lume.

Citește și: ANALIZĂ: Potrivit lui Elon Musk, șeful Tesla, acest metal este „noul aur”

Vânzările de vehicule plug-in vor crește, cel mai probabil, accelerat în Europa. Cea mai mare economie europeană, Germania, le va cere tuturor benzinăriilor să instaleze stații de încărcare pentru mașini electrice. Berlinul are un program de stimulare a economiei în valoare de 130 de miliarde de euro, prin care oferă subvenții pentru vehicule electrice și penalizează, prin taxe, persoanele care dețin vehicule mari, poluante.

Franța a anunțat de asemenea un program de stimulare a adopției de vehicule electrice în valoare de câteva miliarde de euro. Președintele Emmanuel Macron vrea ca țara sa să devină cel mai mare producător mondial de vehicule nepoluante.

Citește și: Toate gospodăriile dintr-un oraș european vor primi gratuit automobile electrice

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult