O marcă auto germană taxează clienții cu 18 dolari/lună pentru scaune încălzite

12.07.2022
O marcă auto germană taxează clienții cu 18 dolari/lună pentru scaune încălzite
Foto: Profimedia Images

Industria auto se îndreaptă spre un model de business bazat pe micro-tranzacții, la fel ca în jocurile video. BMW va taxa clienții cu echivalentul a aproximativ 18 dolari/lună în mai multe state pentru ca aceștia să beneficieze de scaune încălzite în mașini. Pe an, pachetul costă 180 de dolari, iar pentru trei ani consumatorii trebuie să achite 300 de dolari.

Totodată, cei care doresc volan încălzit trebuie să plătească 12 dolari pe lună. Înregistrarea cu camerele mașinii costă 235 de dolari, pe viață.

Captură de ecran din magazinul virtual BMW din Marea Britanie, în care compania oferă diverse opțiuni contra cost.

Astfel de pachete nu sunt o noutate pe piața auto, mai ales pe segmentul de lux. Mercedes-Benz a stârnit controverse când a anunțat Customization Package pentru modelul său electric EQS. Pachetul costă 89 de euro și le permite proprietarilor să joace Tetris, Sudoku, Shuffle Puck și Pairs pe display-ul automobilului. Oferta mai include personalizări pentru luminile și sunetul mașinii.

Sistemele există deja pe mașinile BMW, dar sunt blocate

BMW a lansat abonamentul pentru scaune încălzite mai întâi în Coreea de Sud. Compania oferă funcții contra cost încă din 2020. Printre acestea se numără faruri care reacționează automat la condițiile de pe drum sau pilotul automat.

Citește și: BMW face apel la șoferii mașinilor produse de companie: Folosiți această dotare

Scaunele încălzite mai pot fi comandate în magazinele virtuale din Marea Britanie, Germania, Noua Zeelandă și Africa de Sud.

Clienții nu au primit cu încântare micro-tranzacțiile. Mulți au spus că acestea sunt un semn de „lăcomie” și că marca germană exploatează consumatorii.

Este ciudat faptul că oamenii trebuie să plătească pentru o caracteristică a mașinii care există deja pe aceasta, doar că este blocată printr-un software. Parcă pentru a pune sare pe rană, BMW precizează: „Hardware-ul pentru această funcție a fost deja instalat în vehiculul tău în timpul producției, fără costuri suplimentare pentru tine”.

Via The Verge

Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro, Go4games.ro și Apropotv.ro. Are 15 ani de experienţă în presa centrală şi a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro ... citește mai mult