Tesla a primit o comandă semnificativă de camioane Semi de la cel mai mare retailer din lume

Autor: Adrian Popa 30.09.2020
Tesla a primit o comandă semnificativă de camioane Semi de la cel mai mare retailer din lume
Foto: Profimedia Images

Tesla a primit o comandă de 130 de camioane Semi de la Walmart Canada, parte a celui mai mare retailer din lume.

Decizia companiei din Canada vine după ce a anunțat că investește 3,5 miliarde de dolari în următorii cinci ani pentru creșterea afacerii și alinierea cu strategia companiei mamă Walmart, care a anunțat că dorește să fie neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon până în 2040.

Walmart Canada rezervase doar trei camioane în 2017, după ce Semi a fost anunțat.

Inițial, Tesla cerea 5.000 de dolari pentru rezervarea unui vehicul, dar ulterior suma a fost ridicată la 20.000 de dolari. Pentru versiunea „Founders Series” a Tesla Semi, compania cere achitarea prețului integral, care este de 200.000 de dolari.

Citește și: Tesla a avut dreptate. Fondatorul Nikola a cumpărat designul primului camion al companiei

Asta înseamnă că Walmart Canada i-a plătit deja constructorului auto peste 2,6 milioane de dolari.

Autonomia Tesla Semi, principalul motiv pentru care Walmart Canada a ales vehiculul

Compania și-a propus ca, la sfârșitul lui 2022, 20% din flota sa să fie compusă din vehicule electrice. Mai mult, până în 2028 Walmart Canada va folosi combustibili alternativi, eco, pentru vehiculele cu motoare cu ardere internă pe care le va deține.

Tesla Semi va avea o autonomie maximă de 805 km. Camionul va fi capabil să ajungă de la 0 la 100 km/h în 20 de secunde cu încărcătură maximă la bord (peste 36 de tone). Mai mult, vehiculul este capabil să urce rampe cu pantă de 5% cu o viteză susținută de 105 km/h, față de 72 km/h în cazul unui camion diesel.

Citește și: Bill Gates spune motivul pentru care TIR-urile electrice nu sunt o soluție

Walmart notează că autonomia de peste 800 km este motivul pentru care a ales camionul electric oferit de Tesla. Datorită acestei caracteristici, șoferii companiei vor putea face majoritatea curselor dus-întors fără a reîncărca bateriile.

Compania nu a anunțat când se așteaptă să îi fie livrate camioanele. Producția, în număr mic, a vehiculelor ar trebui să înceapă anul viitor, după ce startul a fost amânat de mai multe ori.

Sursa: Electrek