Companiile media cer Apple reducerea comisionului perceput în App Store

Autor: Adrian Popa 21.08.2020
Companiile media cer Apple reducerea comisionului perceput în App Store
Foto: Shutterstock

Un grup de companii media cere companiei Apple reducerea comisionului perceput în App Store.

Organizația i-a trimis o scrisoare șefului Apple, Tim Cook, în care îi cere să perceapă, pentru membrii săi, un comision de 15%, la fel ca cel de care beneficiază aplicația Amazon Prime Video.

În acest moment, organizațiile media plătesc comision 30% din orice tranzacție realizată în aplicațiile lor. Toate tranzacțiile sunt procesate prin intermediul sistemului de plăți al producătorului iPhone, deoarece dezvoltatorii nu au voie să folosească propriile platforme de acest fel sau unele terțe.

Citește și: Apple a atins pragul de 2.000 de miliarde de dolari capitalizare bursieră

Astfel, companiile media se alătură Epic Games, dezvoltatorul jocului Fortnite, în ofensiva care urmărește schimbarea modului în care App Store, unul dintre cele mai mari magazine virtuale de aplicații ale lumii, funcționează.

Tot mai mulți dezvoltatori protestează împotriva regulilor impuse de Apple

Grupul, numit Digital Content Next, reprezintă nume cunoscute din industria mass-media, printre care amintim The New York Times, Wall Street Journal, Bloomberg News și Washington Post. „Vrem să știm ce condiții trebuie să îndeplinească membrii noștri – companii care produc conținut digital de calitate ridicată – pentru a se califica pentru tratamentul pe care Amazon îl primește pentru aplicația sa Amazon Prime Video în App Store”, i-a scris, lui Cook, Jason Kint, șeful organizației.

Apple nu recunoaște tratamentul preferențial acordat unor companii. „Tratăm toți dezvoltatorii la fel”, a declarat Cook în fața Congresului american, în timpul unei audieri care a avut loc în luna iulie.

Citește și: Tim Cook este acum miliardar, dar nu din liga lui Bill Gates sau Jeff Bezos

Mulți dezvoltatori de aplicații consideră că un comision de 30% nu mai este potrivit în condițiile în care Apple nu mai este un jucător nou pe piața de smartphone-uri, ca acum 12 ani, când App Store a fost lansat. Din contră, spun aceștia, compania deține un monopol în ecosistemul iOS și favorizează propriile servicii.

Sursa: Bloomberg