Frauda de tip wangiri. Avertismentul transmis de Orange către clienți

02.06.2020
Frauda de tip wangiri. Avertismentul transmis de Orange către clienți

Orange România, cel mai mare operator de pe piața locală de telefonie mobilă, avertizează clienții să fie atenți la fraudele de tip wangiri.

Iată mesajul primit de toți clienții companiei, prin SMS:

„Îți atragem atenția asupra fraudei de tip wangiri, prin care persoane necunoscute încearcă să obțină câștiguri ilegale prin apelarea unor numere aleatoare. Îți recomandăm să nu suni înapoi numere necunoscute de la care ai apeluri pierdute, cu prefixe internaționale ale unor țări exotice. Detalii pe www.orange.ro/fraud”.

Compania are o pagină dedicată în care la arată clienților cum se pot feri de aceste fraude.

Ce este wangiri

Numele acestui tip de fraudă provine din Japonia, unde înseamnă „sună o dată și închide”. Escrocheria a mai fost folosită și în trecut în România.

Autorii infracțiunii generează, de pe numere internaționale cu supra-taxare, apeluri bulk către numere aleatoare. Celor care răspund sau sună înapoi li se solicită să rămână cât mai mult timp conectați în convorbire, costurile regăsindu-se ulterior pe factură.

Apelurile în masă sunt date cu ajutorul unor programe care automatizează procesul. Uneori, cei apelați aud reclame la diferite produse și servicii, fiind îndemnați să sune înapoi.

Pentru a nu fi buni de plată, utilizatorii nu trebuie să răspundă la apeluri neașteptate, primite de la numere internaționale. De asemenea, pentru a nu cădea în plasa celor care folosesc metroda wangiri, utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă nu trebuie să sune nici la apelurile ratate care sunt suspecte.

Orange România avea, la finalul anului trecut, aproape 11 milioane de clienți.

CITEȘTE ȘI:

Ce salarii au, de fapt angajații Orange România. Câți bani câștigă ei cu adevărat lună de lună

Sony Xperia 1 II este disponibil la precomandă la un operator. Cadoul oferit împreună cu telefonul