Instagram Reels, eșec total în fața rivalului TikTok

17.09.2022
Instagram Reels, eșec total în fața rivalului TikTok

Concluzia ar fi dată de o analiză comandată chiar de proprietarul Meta, raportul „scăpat” în afara companiei arătând că vedetele Instagram care investesc propriul timp și resurse în realizarea și distribuirea de clipuri pe Instagram Reels nu obțin nici pe departe nivelul de vizualizări de care s-ar bucura, spre exemplu, dacă și-ar distribui conținutul direct pe TikTok.

Deși investește fonduri considerabile în dezvoltarea și promovarea platformei Instagram Reels, Meta nu vede mai deloc rezultatele sperate, alternativa TikTok bazată pe distribuirea de clipuri video scurte fiind în mare parte ignorată de utilizatorii care, fie nu sunt interesați de clipurile pe care în vasta lor majoritate le găsesc deja și pe TikTok, sau le vizualizează în treacăt, fără a lăsa comentarii sau aprecieri autorilor.

Potrivit documentului numit „Creators x Reels State of the Union 2022”, din cei 11 milioane de creatori care distribuie conținut pe Instagram Reels, majoritatea nu primesc niciun fel de răspuns la conținutul distribuit, clipurile rămânând cu minim de vizualizări și aproape zero reacții din partea fanilor. Altfel spus, utilizatorii Instagram sunt interesați mai mult de pozele și conținutul distribuit pe platforma principală, încercările Meta de a forța adoptarea platformei Reels lovindu-se de indiferența cvasi-totală a publicului țintă. Nici încercările de a transforma meniul de încărcare a conținutului într-un editor video competent, din care autorii să poată aplica diverse efecte și procesa conținutul pregătit fără a mai avea nevoie de unelte externe, nu a dat rezultatele sperate, aceștia folosind editorul Reels pentru a-și pregăti clipurile pe care le descarcă apoi pentru a le publica tot pe TikTok.

În timp ce utilizatorii TikTok petrec în mod cumulativ 197,8 milioane de ore vizionand videoclipuri pe platformă în fiecare zi, utilizatorii Instagram petrec mai puțin de o zecime din aceasta – 17,6 milioane de ore pe zi – urmărind Reels, potrivit raportului.

Confruntat cu raportul apărut în spațiul public, purtătorul de cuvânt al Meta, Devi Narasimhan, declară că întreaga ”poveste folosește date învechite și, în unele cazuri, incorecte pentru a crea o imagine falsă a progreselor realizate cu platforma Reels”. „Avem încă de lucru, dar creatorii și companiile văd rezultate promițătoare, iar creșterea noastră de monetizare este mai rapidă decât ne așteptam, deoarece mai mulți oameni urmăresc, creează și se conectează prin Reels decât oricând.”

O parte a problemei, conform raportului, este că Reels se luptă să aducă conținut original; aproape o treime din toate videoclipurile sunt create în altă parte, apoi încărcate pe Instagram. Clipurile reciclate (care pot fi adesea identificate prin filigran) au devenit atât de numeroase încât compania a spus că le va ascunde atunci când apar în feed-urile utilizatorilor.

Tags:
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult